زندانیان جرائم غیر‌عمد در اردبیل آزاد شدند

۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۱۱:۳۳:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۴۳۱
زندانیان جرائم غیر‌عمد در اردبیل آزاد شدند
کلنگ احداث مدرسه ۳ کلاسه توسط خیر اردبیلی به زمین زده شد و با کمک این خیر اردبیلی ۴ زندانی جرائم غیر عمد نیز از زندان آزادشده‌اند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، مالک جعفر زاده مقدم شامگاه پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی مدرسه 3 کلاسه در زندان اردبیل اظهار داشت: این مدرسه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هدفم از ساخت این مدرسه در زندان آموزش‌های علمی و درسی به زندانیان است تا آن‌ها از فضاهای آموزشی محروم نشوند.

وی بیان کرد: ساخت مدرسه در زندان‌ها یکی از نیازها و اولویت‌های اساسی است چراکه احداث مدرسه در زندان‌ها می‌تواند باعث کاهش جرائم باشد و من برای حمایت از زندانیان تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌ام.

جعفرزاده مقدم تصریح کرد: متأسفانه عده بسیار زیادی به دلیل جرائم غیر عمد و مشکلات اقتصادی و مالی در زندان به سر می‌برند که باید با حمایت مسئولان، خیرین و مردم این زندانیان آزاد شوند چراکه زندانی شدن این افراد آسیب‌های اجتماعی زیادی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر فرصتی بسیار بزرگ برای آزادسازی زندانیان است که در این راستا همگان باید پیشگام باشند تا خوشحالی به جمع خانواده‌های این زندانیان بازگردد چراکه این زندانیان فقط به خاطر مشکلات مالی و بدون هیچ گناهی در زندان به سر می‌برند.

خیر اردبیلی گفت: باید نگاه به زندانیان آزادشده در جامعه همانند اقشار عادی مردم باشد تا آن‌ها بتوانند باروحیه‌ای مضاعف در جامعه زندگی کنند و این امر باید به‌صورت همه‌جانبه در جامعه ترویج پیدا کند.

جعفر‌زاده مقدم با اشاره به اینکه باید بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی نیز برای اشتغال زندانیان آزادشده برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند، گفت: اشتغال برای زندانیان آزادشده از اولویت‌های اساسی است که می‌تواند باعث کاهش جرم در جامعه شود.

نظر شما