با همدلی هنرمندان و مردم ؛

گلریزانی برای برآورده شدن آرزوهای کوچک و بزرگ کارتن خواب ها

۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۱۵:۰۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۴۹۳
گلریزانی برای برآورده شدن آرزوهای کوچک و بزرگ کارتن خواب ها
این بار همه دور هم جمع شده اند تا برای از بین بردن غول کارتن خوابی از سطح شهر گلریزان کنند، گلریزانی برای کمک به کارتن خواب ها، تمام زن های بی خانمان، تمام فرزندان کارتن خوابی که از دامن مادران کارتن خوابشان به دنیا می آیند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، گلیریزان برای برآورده شدن آرزوهای کوچک و بزرگ کارتن خوابها و بهبودیافته ها؛ همان هایی که روزی خیابان تنها مکان امن زندگی شان بود و حالا به همت مردم روی پای خود ایستاده اند.

حالا با همین گلریزان هاست که اولین زوج کارتن خواب را در این کشور داریم. سارا و علی که اگر کمک و همت مردم نبود شاید هنوز کارتن خواب این شهر بودند.

هفتمین گلریزان «جمعیت طلوع بی نشان ها» با حضور بازیگران و مسئولان بهزیستی و هلال احمر برگزار شد و در آن هزینه درمان 333 زن کارتن خواب این شهر پرداخت شد.

حالا می توان خوشحال بود که از امروزهزینه درمان 333 زن کارتن خواب آماده است و قدم هایی را برای درمان تمام کارتن خوابهای این شهر، می توان برداشت.

با تلاش مسئولان و افراد سرشناس به راحتی می توان بر مشکل کارتن خوابی در کشور غلبه کرد. زیبنده کشور ما نیست که 15 هزار کارتن خواب داشته باشد و هر چه سریعتر باید این معضل را حل کرد.

 

حضور نماینده سین هشتم؛ رضا کیانیان

رضا کیانیان مهمان ویژه جشن گلیزان "جمعیت طلوع بی نشان ها" که کمک های بسیاری برای رفع این معضل انجام داده است و با برگزاری حرکت "سین هشتم" که در آن هنرمندان و افراد برجسته هدایای ویژه خود را اهدا کردند تا با حراج آن بتوانند به معضل کارتن خوابی کمک کنند.

کیانیان در مورد خاطرات رو به رو شدن با کارتن خواب ها گفت: «اولین باری که حضور یک کارتن خواب در کنار خیابان نظرم را جلب کرد، در ذهنم این سناریو نقش بست که می خواهد از من پول بگیرد و خرج موادش کند. اما او تنها به من سلام کرد و با اشاره به دوستانش گفت که بچه ها شناختید، آقای رضا کیانیان بازیگر سینما، و بعد رفت. قضاوت غلط در مورد افرادی سرنوشت آنها را کارتن خواب کرده است کار درستی نیست.»

او با اشاره به صحبت های ظریف که هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید، افزود: «همه باید بدانند که ایرانی ها نسبت به هموطن خود غیرت دارند و در هر رده ای که باشد ایرانی ها در کنار هم هستند. بهتر است که ما ایرانی ها  در مورد معضل کارتن خواب ها هم در کنار هم باشیم و اجازه ندهیم که کشور های دیگر ما را به خاطر این مشکل که با همکاری هم می توانیم آن را برطرف کینم، شرزنش کنند.»

کیانیان در مورد پروژه سین هشتم گفت: «این حرکت به همت خانم رخشان بنی اعتماد آغاز شد و در ادامه هنرمندان زیادی و افراد سرشناس مختلفی از جمله سه فضانورد روسی به آن پیوسته اند. در همین راستا از شهردار تهران خواسته ام که ساختمانی را به عنوان " موزه حرکت های مدنی" در اختیار ما قرار دهد تا جوایز را در آن قرار دهیم.»

حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هفتمین جشن سالیانه «جمعیت طلوع بی نشان ها» در سخنانی گفت: « ما به عنوان نماینده های مردم باید شرایط را برای درمان و ترک اعتیاد افراد کارتن خواب فراهم کنیم و این طور نباشد که از کنار چنین معضلی به راحتی رد شویم.»

او تاکید کرد: «باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات کارتن خواب های معتاد انجام دهیم ما در برابر این افراد مسئول هستیم و اینکه فکر کنیم اینها مستحق این زندگی هستند کار بسیار ناپسندیده ای است.»

حالا که بذر امیدی در جامعه پراکنده شده، شاید بتوان بیشتر از قبل به کمک مردم و نهادهای مسئولا، برای کمک به کارتنخوابها و بهبود معتادان بی‌خانمان امیدوار بود.

نظر شما