مبادی ورود به طرح زوج و فرد ، مجهز به دوربین های ثبت توقف غیر مجاز می شوند

۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۷۲۳
مبادی ورود به طرح زوج و فرد ، مجهز به دوربین های ثبت توقف غیر مجاز می شوند
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف رانندگان در مبادی ورودی بزرگراه‌هایی که در محدوده طرح زوج و فرد هستند تخلف آشکار است و جریمه سنگینی دارد.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا ،سردار تیمور حسینی با بیان این که در بزرگراه‌هایی که در محدوده زوج و فرد قرار دارد برخی از خودروها به دلیل اینکه زمان این طرح به پایان نرسیده، اقدام به ایستادن در کنار بزرگراه می کنند گفت : این رانندگان می‌دانند که اگر از مقابل دوربین‌های ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد رد شوند، حتما جریمه می شود اما مرتکب تخلف دیگری که همان توقف غیر مجاز در مبادی ورودی و یا گلوگاه‌های بزرگراهی می‌شوند که این کار جریمه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تخلفاتی از این دست از سوی برخی از رانندگان زیاد دیده می شود به عنوان مثال یک راننده برای اینکه در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکند، در محل غیر مجاز توقف می‌کند. زمانی که ماموران پلیس به سراغ این راننده می‌رود، عنوان می‌کند که شما گفتید در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه درست است که در حین رانندگی صحبت با تلفن همراه ممنوع است اما توقف در محل‌های غیر مجاز نیز ممنوع است،‌ تاکید کرد: توقف غیر مجاز پشت دوربین‌های ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد نیز ازاین دست تخلفات است. رانندگان برای اینکه مرتکب تخلفی نشوند و جریمه‌ای نپردازند مرتکب تخلف دیگری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه توقف در حاشیه بزرگراه‌ها هم ممنوع، هم خطرناک است و هم از نظر قانونی ایراد دارد، یادآور شد: در حال بررسی هستیم تا ورودی بزرگراه‌ها و یا گلوگاه‌های اتوبان های منتهی به محدوده زوج و فرد را مجهز به دوربین ثبت توقف غیر مجاز کنیم. در حال حاضر ماموران پلیس راهور نیز در این محل‌ها حاضر می‌شوند و به رانندگان تذکر می‌دهند. در نظر نداریم در قدم اول برخورد سلبی با رانندگان کنیم اما با نصب دوربین‌های ثبت تخلف حتما رانندگان متخلف که اقدام به توقف غیر مجاز می‌کنند باید جرایم سنگینی را بابت این کار بپردازند.

نظر شما