رییس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

دو طرح جدید نهضت برای تحکیم سوادآموزی

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۸:۰۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۰۷۵۹
دو طرح جدید نهضت برای تحکیم سوادآموزی
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی 1500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده، گفت: طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» به منظور تحکیم سواد افراد باسواد شده آماده ابلاغ و اجراست.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا ، علی باقرزاده با اشاره به اینکه 500 مرکز یادگیری در سال‌جاری و بقیه در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند، اظهار کرد: طرح مراکز یادگیری محلی در شرف ابلاغ قرار دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در این طرح سوادآموزانی که مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرده‌اند، تحت آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی قرار گرفته و 200 ساعت آموزش دریافت می‌کنند.

وی از آماده شدن طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» خبر داد و گفت:‌ این طرح نیز آماده ابلاغ است و برای غنی‌سازی محیط افرادی که مدرک سوادآموزی می‌گیرند طراحی شده است. بر این اساس این افراد آموزش مادام‌العمر دریافت می‌کنند و در طول یک سال 40 عنوان کتاب کوچک، ساده و کاربردی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

باقرزاده افزود: در واقع این افراد باسواد شدند ولی برای تحکیم و تثبیت سواد در آنها مکانیزمی پیش‌بینی شده تا بتوانند کتاب‌هایی را دریافت کنند، با هم‌گروه‌های خود به بحث و تبادل بگذارند و خلاصه‌ای از کتاب را به محل سوادآموزی خود ارائه دهند. در واقع طرح حلقه‌های کتاب و کتابخوانی یک فعالیت مکمل سوادآموزی است و برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی طراحی شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به طرح «خواندن با خانواده» نیز اشاره کرد و گفت:‌ این طرح نیز مخصوص افرادی است که تحت پوشش هستند اما به مراکز یادگیری محلی دسترسی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز