احتمال آبگرفتگی در تعدادی از استان ها

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۲۳:۵۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۰۴۷
احتمال آبگرفتگی در تعدادی از استان ها
طی روزهای دوشنیه و سه‌شنبه در قسمت‌‌هایی از کشور احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها بدلیل بارش شدید باران و توفان‌های تندری وجود دارد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به تداوم بارش طی امروز (دوشنبه) در استان‌های ساحلی خزر به ویژه در مازندران، گلستان و شمال شرق کشور به ویژه در استان خراسان شمالی از کاهش میزان بارش در این نواحی از بعدازظهر امروز خبر داد.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر امروز با رشد ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در مناطق واقع در البرز مرکزی و شرقی شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق رخ خواهد داد و شدت بارش در استان‌های چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمان پیش‌بینی شده است.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی گفت: وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها بدلیل بارش شدید باران و توفان‌های تندری دوشنبه 94/04/29 در استان‌های چهارمحال و بختیاری،  سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه غربی اصفهان  و جنوب و شرق لرستان و سه شنبه94/04/30 در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، نیمه غربی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و شرق لرستان پیش‌بینی می‌شود. احد وظیفه در این راستا توصیه نمود: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در مناطق یاد شده بکار گرفته شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی در استان تهران و مازندران و در ساعات بعد ازظهر رگبار و رعدوبرق در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب شرق رخ خواهد داد. وی تاکید نمود: شدت بارش روز سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، استان‌های چهارمحال‌بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و جنوب و غرب اصفهان و روز چهارشنبه در غرب کرمان، استان‌های فارس، چهار محال‌و‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب و جنوب اصفهان و شمال خوزستان خواهد بود.
احد وظیفه با اشاره به وقوع لحظه ای وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز،قزوین، سمنان، قم و مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اویل شب دوشنبه، اذعان نمود: طی سه روز آینده نیز همچنان در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل با طوفان گردوخاک همراه است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز