جریمه سنگین برای عاملان شکار غیر مجاز دو کل وحشی

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۴:۳۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۲۹۷
جریمه سنگین برای عاملان شکار غیر مجاز دو کل وحشی
عاملان شکار غیرمجاز دو کل وحشی در رودسر به ۶۶ میلیون ریال جزای نقدی، لغو جواز و مصادره سه اسلحه شکاری به نفع دولت محکوم شدند.

به گزار ش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا ، یک ماه قبل در روز 29 تیرماه  نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رودسر گیلان در عملیاتی که ۲۴ ساعت به طول انجامید موفق شدند سه شکارچی متخلف را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع اشکورات بازداشت نمایند.

از متخلفان لاشه دو کل وحشی، یک اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار، یک اسلحه شکاری دولول و یک اسلحه پنج تیر، ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی، ۱۹ عدد فشنگ غیرمجاز چهارپاره، دو دستگاه بیسیم، دوربین چشمی، دوربین فاصله یاب، چاقو و کوله پشتی کشف و ضبط گردید.

اسلحه ها و کلیه ادوات شکار متخلفین در اختیار اداره محیط زیست رودسر قرار گرفته و هر سه متهم پس از تشکیل پرونده و یک شب بازداشت در کلانتری رحیم آباد صبح شنبه ۹۳/۳/۳۰ به دادگاه تحویل شدند.

متهمان پیش از رسیدگی به جرم در دادگاه مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو کل وحشی را به حساب خزانه دولت واریز نموده و فیش واریزی را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه عمومی رحیم آباد، با توجه به محتویات پرونده بزه انتسابی به متهمین از بابت شکار غیرمجاز دو کل وحشی محرز و مسلم شناخته شد.

بنابراین دادگاه با استناد به بند ب ماده ۱۱ قانون شکار و صید و با رعایت ماده ۷۰ قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمان را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

اما با توجه به تاکید دستگاه قضایی نسبت به اعمال مجازات های جایگزین حبس، دادگاه مجازات شش ماه حبس را به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال توسط هر یک از متهمان تبدیل نمود.

همچنین دادگاه با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و با توجه به اینکه اسلحه ها آلات جرم بوده اند، مجوز حمل سلاح های کشف شده را ابطال نموده و رای خود را مبنی بر مصادره هر سه اسلحه به نفع دولت صادر نمود.

ارزش سه قبضه اسلحه دارای جواز متعلق به شکارچیان متخلف که با رای دادگاه به نفع دولت مصادره گردید بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز