حمایت از بیماران صعب العلاج واجب است

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۱:۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۵۱۲
حمایت از بیماران صعب العلاج واجب است
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت در راستای ر راستای سبک کردن فعالیتهای معاونتهای غذا و دارو و تمرکز بر فعالیتهای اصلی بهتر است بخش مدد کاری به مراکز خیریه واگذار شود.

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری برنا، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در مورد مساعدت به بیماران صعب العلاج گفت: نباید این تصور وجود داشته باشد که اساس فعالیتهای ما در 30-40 میلیار تومان اعتباری  می باشد که اخذ نموده و بین دانشگاهها توزیع می کنیم  بلکه امداد رسانی ما به ایشان در مدیریت صحیحی است که درخصوص اعتبار دو هزار میلیارد تومانی انجام می دهیم.

وی با یادآوری  درد و رنجهایی که بیماران، خصوصا آنها که صعب العلاج هستند متحمل می شوند ابراز داشت: همه تلاشهای مجموعه وزارت بهداشت در جهت کاستن از فشارهای ناشی از این مشکلات است.

دکتر دیناروند با بیان اینکه  ناگزیریم و حتی  بر ما واجب است که اگر کسی در پرداخت هزینه تهیه دارو های ضروری  ناتوان بود دستش را بگیریم ادامه داد: درجهت حمایت از این افراد مساعدتهایی به بیمه ها شده است اصلا مدیریتی صحیح است که در سیاست گذاریهای خود دیدگاه چند وجهی داشته، تمامی جوانب را در نظر بگیرد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص چگونگی تسریع در یاری رساندن به بیماران نیز نظراتی داشت وی معتقد بود در راستای سبک کردن فعالیتهای معاونتهای غذا و دارو و تمرکز بر فعالیتهای اصلی بهتر است بخش مدد کاری به موسسات خیریه واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه  مراکز خیریه مطمئنی که درمورد آنها حسابرسی های دقیق انجام می شود و یقین هم داریم که تمام هزینه های خود را صرف بیماران صعب العلاج می کنند کم نداریم تصریح نمود:

اگر کارهای مدد کاری را به آنها بسپاریم  و اجازه هم بدهیم بررسی ها توسط آنها صورت پذیرفته و کمک ها از طریق آنها انجام بشویم  در روند یاری رسانی  تسریع بعمل خواهد آمد.

رئیس سازمان غذا و دارو در انتهای سخنانش خاطر نشان کرد: برخی استانها این کار را شروع کرده اند و مدیریت اعتبار خود را در این حوزه به موسسات مطرحی سپرده اند که خدمات آنها بر همگان آشکار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز