ابتکار در مراسم آب پاشان و جشن تیرگان شرکت می کند

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۳:۳۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۱۵۹۳
ابتکار در مراسم آب پاشان و جشن تیرگان شرکت می کند
جمعه این هفته با حضور رئیس سازمان محیط زیست مراسم پاسداشت دماوند و جشن تیرگان در شهرستان رینه لاریجان برگزار می شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،حسین عبیری گلپایگانی، یکی از مسوولان برگزاری جشن تیرگان و روز ملی دماوند گفت :از برگزاری این جشن از سال 1384 در نزدیک‌ترین جمعه به سیزدهم تیر (روز تیرگان) با هدف جلب‌ توجه همگان به جایگاه دماوند خبر داد.

وی با بیان این که این برنامه با همکاری انجمن دوستداران دماوند کوه، انجمن کوه‌نوردان ایران، دانشگاه پیام نور رینه و... برگزار می‌شود، گفت: این برنامه امسال، به خاطر مقارن شدن سیزدهم تیر با ماه رمضان، به دوم مرداد موکول شد.

به گفته وی در این همایش ‌که می‌توان آن را بزرگ‌ترین گردهمایی محیط زیستی ایران خواند، به مشکلاتی که زیست‌بوم دماوند با آن رو به رو و به راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات پرداخته می‌شود.

این فعال محیط زیست به معضلات زیست محیطی که دماوند با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند پرداخت و گفت: چرای بی‌رویه دام، در خطر افتادن حیات دشت شقایق، جاده‌سازی، برداشت‌های بی رویه معدنی، ریختن زباله، حضور شکارچیان به دلیل نزدیکی به منطقه حفاظت‌شده لار دماوند را تهدید می‌کند.

وی از نتایج برگزاری و گردهمایی سالانه فعالان و دوستداران محیط زیست در روستای رینه لاریجان به ابلاغ دستوری از سوی صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، اشاره کرد که سال گذشته در مقابل برداشت بی‌رویه پوکه‌های معدنی از دماوند صادر شد.

به گفته وی؛ پیش‌ از این روزانه حدود 500 کامیون از دماوند پوکه معدنی برداشت می‌شد، علاوه بر این دوستداران محیط زیست نگهبانی از دشت شقایق را برای حفظ شقایق‌های دماوند انجام دادند.

عبیری از حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به‌ عنوان سخن‌رانی و برگزاری میزگرد محیط زیستی با حضور اساتید برجسته محیط زیست کشور از جمله دکتر حسین آخانی، مهندس محمد درویش، دکتر اسماعیل کهرم و عبدالله اشتری خبر داد. این همایش صبح از ساعت 9 تا 13 در روستای رینه برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است رینه یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر معروف به بام ایران در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز