وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

جشن واگذاری تلفن به روستاهای بالای ۵ خانوار در کشور برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۱۹۶۱
جشن واگذاری تلفن به روستاهای بالای ۵ خانوار در کشور برگزار می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری تلفن به تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی جشن واگذاری تلفن به این روستاها در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمود واعظی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات زیر ساختهای مخابراتی نهاوند در شورای اداری نهاوند اظهار داشت:به زودی مشکل زیرساخت‌های مخابراتی مناطق گردشگری نهاوند و روستاهایی که از سیستم تلفن بی سیم استفاده می‌کنند برطرف می‌شود.

وی افزود: 98 روستای نهاوند به اینترنت پرسرعت مجهز هستند که تا پایان سال این تعداد روستا به 121 روستا افزایش می‌یابد.

واعظی بیان کرد: 50 روستای نهاوند در حال حاضر از سیستم تلفن بی سیم استفاده می‌کنند که مردم نسبت به آن گلایه مند هستند و به زودی مشکل آنها نیز مرتفع می‌شود.

وزیر ارتباطانت با بیان اینکه پهنای باند مخابراتی در استان حدود یک گیگابایت است و 600 مگابایت از ظرفیت آن خالی است که با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانیم ظرفیت آن را افزایش دهیم.

وی در مورد آنتن دهی در جاده‌های استان گفت: 3 اپراتور کشور پوشش دهی جاده‌ای در همدان را دارند ولی رضایت بخش نیست.

واعظی تصریح کرد: ما ادعا نداریم که در زمینه اینترنت و تلفن هنمراه در کل کشور پوشش داریم بلکه اولویت ما با مراکز بزرگ و حساس و دارای اهمیت است.

وی از واگذاری تلفن به تمامی روستاهای بالای 5 خانوار در کشور خبر داد و گفت: به زودی جشن واگذاری تلفن به این روستاها در کشور برگزار می‌شود.

واععظی با اشاره به مذاکرات نفس‌گیر هسته‌ای گفت: نتیجه گرفتن از این مذاکرات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و ایران به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی ایران اهل منطق و حرف حساب است و می‌توان با منطق از بروز تنش و مشکل جلوگیری کرد، ضمن اینکه هرگز به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد تا عزت و اقتدار مردم ایران را زیر سوال برده و به حقوق حقه آنها تعرض کنند.

واعظی عنوان کرد:در صورتی که تحریم‌ها لغو شود خدمات دهی مخابرات و فناوری اطلاعات به مردم کشور با کیفیت بالاتر و به روز تر ارائه می‌شود.

وی گفت: هدف دولت در تمامی زمینه‌ها ایجاد انسجام، وحدت، اشتغال‌زایی، آرامش و فرهنگ‌سازی اخلاقی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی است.

واعظی اظهار داشت: مقرر شد بررسی اجرای طرح فیبر نوری در همدان کارشناسی شده و نتیجه آن به وزارتخانه اعلام شود.

وی در مورد واگذاری ساختمان قدیم پست نهاوند به وزارت بهداشت بیان کرد: ساختمان طبق درخواست فرماندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس باید در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد و برای احداث درمانگاه بین دو وزارتخانه هماهنگی لازم انجام شود.

نظر شما