صنعت چای ایران سوژه یک فیلم مستند شد!

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۱۰:۲۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۴۹۴
صنعت چای ایران سوژه یک فیلم مستند شد!
مستند «سبز تا سیاه» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مرتضی صداقت که وضعیت نامطلوب صنعت چای کشور را بررسی می‌کند، آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، مستند «سبز تا سیاه» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مرتضی صداقت که وضعیت نامطلوب صنعت چای کشور را بررسی می‌کند، آماده نمایش عمومی شد.

مرتضی صداقت پیرامون موضوع این فیلم مستند گفت: «سبز تا سیاه» مستندی اجتماعی درباره‌ی وضعیت نامطلوب تولید چای کشور است. متاسفانه نتیجه مدیریت ناکارآمد، تعطیلی 90 درصدی کارخانه‌ها، تولید اندک محصولات و عرضه چای ایرانی با نازل‌ترین قیمت در بازارهای جهانی است.

وی افزود: به دلیل وضعیت نامطلوب امرار معاش چایکاران، آنها با تغییر کاربری مزارع، به جای کاشت چای، ویلا می‌سازند! در این میان، صنعت واردات چای خارجی رونق فراوانی گرفته و کارخانه‌های مجهزی هم برای بسته‌بندی این محصولات وارداتی فعالیت می‌کنند.

این مستندساز در پایان گفت: تصویربرداری این مستند در شهرهای فومن، رودسر، واجارگاه و رحیم‌آباد که از کانال‌های اصلی تولید چای کشور به شمار می‌آیند، به مدت 10 روز صورت گرفته است. در حال حاضر با پایان تدوین و صداگذاری، نسخه فاین‌کات این مستند به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تحویل شده است تا در صورت تایید، در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور یابد.

گفتنی است که عوامل تولید مستند «سبز تا سیاه» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مرتضی صداقت/ تصویربردار: مهدی خواجه‌حسین/ صدابردار: عرفان یکتا/ تدوین و صداگذاری: استودیو ترنم‌نی، مجید قنبری/ عکاس: مجتبی صداقت/ گوینده متن: شهرام درخشان/ مدیر تولید: ایمان رحیم‌پور/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز