ایران در جلسه رهبران جهان در زمینه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان شرکت می کند

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۱۴:۵۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۶۳۱
ایران در جلسه رهبران جهان در زمینه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان شرکت می کند
همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این مجمع و تصویب اهداف پس از 2015، جلسه‌ای با حضور رهبران جهان در زمینه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان برگزار می‌شود و ایران نیز در آن حضور می یابد.

به گزارش گروه دختران و زنان خبرگزاری برنا به نقل از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، مجمع عمومی سازمان ملل 25 تا 27 سپتامبر (سوم تا پنجم مهرماه) برگزار می شود و در حاشیه اجلاس سالانه این مجمع به مناسبت بیستمین سالگرد چهارمین کنفرانس جهانی زنان و با هدف تضمین تعهد سیاسی کشورها به منظور اجرای کامل اعلامیه و برنامه عمل پکن در تحقق اهداف دستور کار پس از توسعه 2015، این نشست برگزار می شود.

بنابراین گزارش؛ این جلسه به ابتکارعمل چین و نهاد زنان برگزار می‌شود و ملامبو نگکوکا- مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل - دعوتنامه رسمی برای جمهوری اسلامی ایران ارسال و تقاضا کرده است که مقام عالی رتبه شرکت کننده در مجمع عمومی در این جلسه که با نام «نشست عالی‌رتبه رهبران جهان درباره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان: تعهد برای اقدام» برگزار می‌شود نیز حضور یابد.

گفتنی ست؛ چهارمین کنفرانس زنان به میزبانی کشور چین در سال 1995 در پکن برگزار شد و سند پکن از سوی همه کشورها پذیرفته و تصویب شد. اکنون پس از گذشت 20 سال از این موضوع قرار است تمام رهبران جهان گرد هم جمع شوند و تعهد سیاسی خود را به منظور تلاش در جهت تضمین برقراری برابری جنسیتی را اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز