رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد:

فروش کتاب های پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی، برای اولین بار در کشور

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۱:۲۹:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۲۲۵
فروش کتاب های پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی، برای اولین بار در کشور
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از فروش کتاب های پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی، برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا ، محی الدین بهرام محمدیان گفت: ۲۹ عنوان کتاب درسی در پایه های پنجم و نهم در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ جدیدالتالیف هستند.

 محمدیان افزود: کتاب‌های علوم، فارسی، ریاضی و تعلیمات اجتماعی در پایه پنجم ابتدایی وکتاب‌های دینی، قرآن، ریاضی، مطالعات اجتماعی، عربی، فارسی، زبان انگلیسی و مهارت نوشتاری در پایه نهم جدید خواهند بود.

وی با اشاره به چاپ کامل کتاب ها تصریح کرد: از ۱۵ شهریور ماه سال ۹۴ کتاب های درسی بین دانش آموزان توزیع می شود و مسئولان آموزش و پرورش، کتاب های ابتدایی در مدارس و کتاب های فنی و حرفه ای در هنرستان ها توزیع می شود، کتاب های دوره اول و دوم متوسطه توسط کتاب فروشی ها به فروش می رسند.

محمدیان خاطرنشان کرد: کتاب های پیش دانشگاهی برای اولین بار به صورت اینترنتی به فروش می رسد که امیدواریم در سال های آینده تمام کتاب های درسی از طریق اینترنت به فروش برسند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات هر ساله در محتوای کتاب های آموزش و پرورش افزود: تغییرات کتاب در راستای برنامه 12 ساله است و ما در هر سال برای ارتقای سطح آموزش موظفیم محتوای دو پایه تحصیلی را تغییر دهیم.

وی درخصوص محتوای جدید آموزشی گفت: باید آموزش به معلمان به گونه ای باشد که محتوا به سمت الکترونیکی شدن پیش رود ودراین رابطه باید محتویات جدید آموزش داده شود، دوره های آموزش از شهریور برای الکترونیکی شدن محتوا در دانشگاه تربیت مدرس دایر خواهد شد تا بتوانیم برای تولید محتوا به سطح بین الملی نزدیک شویم.

محمدیان افزود: در اکثر مدارس امکانات وجود دارد اما اگردر برخی ازشهرستان ها کمبود وجود داشته بشد با مساعدت اهالی محلی و اولیا این امر جبران می شود و این مدارس در لیست مدارس "لازم التوجه" قرار می گیرند تا سازمان بتواند بررسی را برای فراهم نمودن شرایط مساعد انجام دهد.

محمدیان درباره ثبت نام اینترنتی برای دریافت کتب درسی افزود: در گذشته کتابهای درسی به دو صورت توزیع می شد کتب ابتدایی و هنرستان در مدرسه وکتب دبیرستانی از طریق کتاب فروشیها تهیه می شد اما امسال در دوره پیش دانشگاهی ثبت نام اینترنتی صورت می گیرد،اگردانش آموزان درتاریخ های مشخص شده موفق به ثبت نام اینترنتی نشدند از 15 شهریوربه بعد می‌توانند کتاب ها را از کتاب فروشیها تحویل بگیرند، با این روش از بازار سیاه و خرید های مکرر جلوگیری می شود.

نظر شما