به گزارش خبرگزاری برنا؛

عامل آتش سوزی های سریالی کشور شناسایی شد

۱۳۹۴/۰۵/۱۱ - ۱۴:۲۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۶۵۲
عامل  آتش سوزی های سریالی کشور شناسایی شد
ملکی در گفت و گو با برنا : مسئولان بعد از بررسی علت وقوع این حوادث وقتی به این نتیجه رسیدند که عامل به آتش کشیده شدن مراکز ، منازل ، انبارها و .... چیست با ریشه یابی درست ، کار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را آغاز کنند تا با آگاهی بخشی ها و معرفی راه های بهتر ایمن سازی ،آمار وقوع این حوادث کاهش یابد .

این روزها خبر آتش سوزی زیاد بر صدر اخبار حوادث می نشیند، آتش سوزی هایی در مراکز تجاری و هتل های شهرهای مختلف کشور ، دو هتل در بندرعباس در کمتر از 24 ساعت سوخت، یک روز بعد ازاین حوادث ،مرکز تجاری بزرگی  در ایلام طعمه حریق شد ،در کنار این سه آتش سوزی پررنگ در اخبار ، آتش سوزی هایی در انبارها نیز  مخابره شد  که هرکدام یک سوی کشور بودند اما وجهه اشتراک داشتند ، اشتراکی که در پس تحقیقات کارشناسان خودنمایی کرد ،   تحقیقات آنها نشان داد که عامل وقوع همه این آتش سوزی های سریالی کشور یکی است  وآن هم اتصال برق است.

با شناسایی عامل مشترک  آتش سوزی های  کشور به سراغ ملکی رفتیم تا سخنگوی سازمان آتش نشانی با نگاه کارشناسی از اتصال برق و چرایی هایی اینکه به چه دلیل عامل نه تنها این چند حادثه اخیر که بسیاری از حوادث آتش سوزی کشور اتصال برق است برایمان بگوید  و راه حل هایی  برای جلوگیری از تکرار این حوادث بیان کند که چنین به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت :

«ساختمان­های قدیمی برای تعویض سیم برق ساختمان باید مجوزداشته باشند. دربرخی موارد گزارش شده است که افراد در زیرزمین خانه هایشان کارگاه های تولید پوشاک راه­ اندازی می­کنند و از تعداد زیادی چرخ­ خیاطی استفاده می­کنند ، مطمئنا برق یک خانه جوابگوی تعداد زیادی چرخ خیاطی نیست و همین امر ایجاد آتش­ سوزی می­کند.»

وی با اشاره به اینگونه حوادث افزود :در بعضی از پاساژها سیم­ کشی برق زیر نورافتاب و یا در معرض بارش باران قرار گرفته است که این مساله دلیلی برای آتش­ سوزی است. در مراکز تجاری  باید مسئول ایمنی پاساژ وجود داشته باشد که این سمت شغلی ،با مسئول تاسیسات متفاوت است ،وظیفه آن نظارت به اوضاع ایمنی پاساژ مثل سیم­ کشی ها و اتصالی­ ها ومواردی ازاین قبیل است اما وظیفه مسئول تاسیسات هماهنگی وتعمیرات آسانسورها و... است.

وی در ادامه گفت: پیشگیری از حادثه بسیار خوب است اما باید برای دقایق اولیه بعد از حادثه هم چاره­ای اندیشید.در پاساژ ها نباید راه پله ها را مسدود کرد ومانع ازرفت­­ وآمد افراد شد . سالن های  سینما باید حداقل چهار درب داشته باشند  که ما بیش از دو درب در سالن­ ها نداریم و این کمبود در زمان  روی­داد یک حادثه رخ نمایی کرده  و  فرار افراد را دچار مشکل می­کند.

ملکی در پاسخ به اینکه نتایج کارشناسی چقدر به عمدی بودن آتش سوزی ها اخیر در مراکز تجاری و هتل ها رسیده است گفت : قطعا عمدی در کار نیست ، علت اصلی روی آوردن به اجناس برقی بی­ کیفیت است. کلیدهای برقی مینیاتوری از جمله اجناس بی­ کیفیتی است که دربازار وجود دارد.

وی در خاتمه حرف­هایش گفت: مسئولان بعد از بررسی علت وقوع این حوادث وقتی به این نتیجه رسیدند که عامل به آتش کشیده شدن مراکز ، منازل ، انبارها و .... چیست با ریشه یابی درست ، کار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را آغاز کنند تا با آگاهی بخشی ها و معرفی راه های بهتر ایمن سازی ،آمار وقوع این حوادث کاهش یابد .

photo_2015-08-02_14-54-47

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز