شناسنامه خدمات دولت الکترونیک تا شهریور ماه عرضه می شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۲:۳۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۹۷۷
شناسنامه خدمات دولت الکترونیک تا شهریور ماه عرضه می شود
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه شناسنامه خدمات دولت الکترونیک در حال نهایی شدن است، گفت:نسخه اول این کتابچه با 6 ماه تاخیر تا آخر شهریور ماه امسال عرضه می شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، مهندس رضا باقری اصل روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ابزارهای دولت الکترونیک در پژوهشگاه ارتباطات و فن آوری اطلاعات، افزود:با تکمیل شناسنامه دولت الکترونیک مشخص می شود که دولت می تواند به صورت الکترونیک چه خدماتی را ارایه کند.

باقری به خود اظهاری برخی از دستگاه ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: هزارو 443 عنوان خدمت بر اساس خود اظهاری دستگاه ها ارایه شده که این موارد فاقد شناسنامه خدمات دولت الکترونیک هستند.

** لزوم تکمیل اطلاعات 12 پایگاه اطلاعاتی پایه کشور

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران بر لزوم تکمیل اطلاعات 12 پایگاه اطلاعات پایه کشور تاکیدکرد و گفت:در هنگام ابلاغ نقشه راه دولت الکترونیک در پایان سال 92، دوازده پایگاه مهم احصا شد تا خدمات مطلوب و مناسب الکترونیکی به مردم ارایه شود.

وی اظهار کرد:این 12 پایگاه دارای متولی بوده و در طی این مدت پیشرفت هایی داشتند ولی هیچ کدام از آنها کیفیتی که سرویس کامل را به مردم ارایه دهد در حال حاضر ندارد.

وی بیان کرد:مسوولین برخی از پایگاه ها به جای پرداختن به تکمیل، اصلاح و ارتقای کیفیت خدمات به ارایه سرویس های پیشرفته ای روی آوردند که آنها بدون این اطلاعات قابل عرضه نیست.

وی بر لزوم استاندارد سازی، آدرس گذاری در کشور تاکید و گفت: در بسیاری از مناطق کشور آدرس ها استاندارد نشده است.

باقری تاکید کرد: با توجه به زحمات شهرداری و پست تهران این اقدام در کلانشهر تهران صورت نگرفته است و باید اقدامات جدی برای استاندارد سازی این موضوع صورت گیرد.

وی پایگاه ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از 12 پایگاه مهم کشور خواند و گفت:علیرغم زحمات بسیار زیادی که در زمینه ثبت الکترونیکی اسناد صورت گرفته ولی هنوز تمام املاک کشور اعم از حوزه شهری و روستایی و حتی دارایی های دولت دارای سند الکترونیک و شناسه اطلاعاتی دقیق نیست.

یکی از مصوبات نقشه راه توسعه دولت الکترونیک کلیه دستگاه های اجرایی را موظف به شناسنامه دار کردن خدمات خود می کند. این شناسنامه شامل کد خدمت، منشأ قانونی و مقرراتی ارائه خدمات، نوع خدمت، ذی نفعان آن و … است.

در نقشه راه دولت الکترونیک در ایجاد پایگاه اطلاعات و خدمات پایه دولت به منظور استنادپذیری اطلاعات و مقابله با جعل تأکید شده است. داده و اطلاعات این پایگاه شامل پایگاه ملی هویت اشخاص حقیقی (سازمان ثبت احوال کشور)، پایگاه ملی اسناد و املاک و کاداستر (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)، پایگاه هویت وسایط نقلیه (نیروی انتظامی)، پایگاه ملی هویت اشخاص حقوقی (سازمان ثبت اسناد و املاک)، پایگاه کالا و خدمات یا ایران کد (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، پایگاه شناسنامه خدمات و فرایندهای دولتی (معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور)، پایگاه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور (شرکت پست)، پایگاه نظام پولی و مالی کشور (وزارت اقتصاد و بانک مرکزی)، پایگاه ملی اطلاعات و آمار کشور (مرکز آمار ایران)، پایگاه ملی سلامت (وزارت بهداشت)، پایگاه ملی بیمه کشور (وزارت تعاون، کار و رفاه) و پایگاه اطلاعات مکان محور کشور (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز