گروگان‌ها، گروگانگیرها را کشتند و فرار کردند!

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۱:۴۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۳۱۹
گروگان‌ها، گروگانگیرها را کشتند و فرار کردند!
گروگان‌ها که دست و پا بسته در داخل خانه زندانی بودند توانستند دور از چشم گروگانگیران، دست و پایشان را باز کنند. زمانی که گروگانگیران وارد خانه شدند به آنها حمله کردند و گروگانگیران را به باد کتک گرفتند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، چند روز پیش 3مرد جوان در روستای کرای از توابع شهرستان جیرفت تصمیم گرفتند برای رسیدن به پول دست به گروگانگیری اتباع افغانی بزنند. نقشه‌ای که آنها در سر داشتند، کاملا حساب‌ شده بود. آنها  مهاجرانی را که غیرقانونی وارد ایران شده بودند ربوده و برای آزادی‌شان از خانواده‌هایشان اخاذی می‌‌کردند. گروگانگیران پس از ربودن 5تبعه افغانی آنها را به خانه‌ای منتقل و مجبورشان کردند که در تماس با خانواده‌هایشان، درخواست پول کنند.

مبلغی که آدم‌ربایان برای اخاذی گروگان‌ها درنظر داشتند 30میلیون تومان برای هر گروگان بود. آنها با شکنجه‌ گروگان‌ها، خانواده‌هایشان را تهدید می‌کردند که اگر تن به خواسته‌شان ندهند آنها را خواهند کشت و این در حالی بود که خانواده گروگان‌ها به پرداخت 8میلیون تومان برای آزادی هر گروگان راضی شده بودند. مدتی از ماجرای گروگانگیری گذشته بود تا اینکه شنبه گذشته اتفاق مرگباری رخ داد.

گروگان‌ها که دست و پا بسته در داخل خانه زندانی بودند توانستند دور از چشم گروگانگیران، دست و پایشان را باز کنند. زمانی که گروگانگیران وارد خانه شدند تا به آنها سر بزنند، هر 5مرد افغانی به آنها حمله کردند و گروگانگیران را به باد کتک گرفتند. این درگیری هولناک منجر به مرگ 2گروگانگیر و مجروح شدن شدید سومین عضو باند شد .گروگان‌ها پس از آن از خانه فرار کردند تا خودشان را نجات دهند.

همدستان گروگانگیران وقتی از ماجرا باخبر شدند، جست‌وجو برای به دام انداختن گروگان‌ها را شروع کردند. از سوی دیگر ماجرا به پلیس نیز گزارش شد و تیم‌‌های عملیاتی زیرنظر مجید رستمی، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت وارد عمل شدند.جست‌وجوها ادامه داشت تا اینکه ساعاتی بعد جسد بی‌جان یکی از گروگان‌های فراری در حوالی روستا پیدا شد.

دادستان جیرفت  گفت: هر چند در ابتدا به‌نظر می‌رسید که گروگان افغانی هنگام فرار و در جریان درگیری با همدستان گروگانگیران جانش را از دست داده اما در ادامه معلوم شد که وی به‌دلیل جراحات ناشی از شکنجه‌هایی که در این مدت از سوی گروگانگیران دیده بود، جان باخته است.

مجید رستمی ادامه داد: در ادامه جست‌وجوها مأموران توانستند 2نفر از گروگان‌های فراری را دستگیر کنند که آنها پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و به محض مرخص شدن، تحت بازجویی قرار خواهند گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز