غارتگران میراث فرهنگی در گورستان گرفتار شدند

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۳:۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۳۷۳
غارتگران میراث فرهنگی در گورستان گرفتار شدند
مسوول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نمین از دستگیری چهار حفار غیرمجاز و غارتگر میراث فرهنگی در یکی از گورستان های تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، مسوول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نمین از دستگیری چهار حفار غیرمجاز و غارتگر میراث فرهنگی در یکی از گورستان های تاریخی این شهرستان خبر داد.

منوچهر نورزاده روز سه شنبه گفت: این قاچاقچیان با تلاش ماموران فرمانده مرزبانی نمین و در حال تخریب و نابودی در گروستان تاریخی گوول دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.

وی با بیان این که حفاری غیرمجاز در گورستان تاریخی گوول واقع در منطقه خانقاه اولیای این شهرستان انجام شده اظهار کرد: ابزار آلات حفاری و دستگاه گنج یاب از این حفاران غیر مجاز توسط ماموران نیروی انتظامی ضبط و توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، او از جمله آثار تاریخی برجسته این شهرستان را تپه گئور قلعه ، قیز قلعه سی دهستان حور و تپه اجاق داغی روستای کله سر دانست و گفت: حفاظت و نگهداری از این آثارمستلزم همکاری و همیاری نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط و عموم مردم است.

وی بر لزوم افزایش تعامل بین نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در حفظ آثار و اموال تاریخی تاکید کرد و خواستار همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی با اداره میراث فرهنگی برای حفاظت از عرصه و حریم آثار تاریخی ، مبارزه با قاچاق اشیا و اموال تاریخی فرهنگی و پیشگیری از حفاری های غیر مجاز شد.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز