مدیر مرکز حمل و نقل و ترافیک تهران در گفت و گو با برنا:

تهران دچار معضل ترافیک نیست

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۲:۰۷:۵۴
کد خبر: ۳۰۵۶۸۱
تهران دچار معضل ترافیک نیست
مدیر مرکز حمل و نقل ترافیک تهران با تاکید براینکه تهران درگیر معضل ترافیک نیست به خبرنگار برنا گفت: علت این ترافیک تفریح مردم است ؛دلیل دیگر افزایش تعداد خودروها است .حدود 400هزار خودرو به خودروهای تهران اضافه شده است.

این روزها ترافیک شهری تهران زیاد به چشم می آید، در هر ساعتی از شبانه روزکه به خیابان های پایتخت می روی با ازدحام ماشین های در هم قفل شده   روبه ­رو می­شوی، مردم تهران سال هاست زمان قرار و رسیدن به مقصد هایشان را با سنگینی و سبکی ساعات ترافیک محاسبه می کنند ولی این روزها گویی ترافیک قصد غافلگیری این شهروندان را دارد به شکلی که هر ساعتی از محل کار ،خانه ... بیرون بزنی  تا به مقصد برسی با شهر پر ترافیک رو به رو می شوی، حتی در  ساعات بامدادی هم ترافیک وجود دارد، اولین روزهای مواجه شدن با این ترافیک غافلگیرانه، مردم صبور تهران، شاید با خود گفتند: « به حتم گره ای است که زود باز می شود و روزهای دیگر در ساعاتی که ترافیک سبک تر بود باز مسیرها روانترخواهد شد.» اما اینگونه نشد و اکنون بیش از یک هفته ست که ترافیک سنگین قصد سبک شدن ندارد، این ها نظر ما وشهروندان  بود،  اما مدیر مرکز حمل ونقل ترافیک تهران چنین نظری ندارد و به خبرگزاری  برنا گفت : «تهران درگیر معضل ترافیک نیست.»

مهندس فتاحی مدیر مرکز حمل­ و نقل ­وترافیک تهران با بیان این که حجم ترافیک تهران بعد از پایان ماه مبارک رمضان افزایش یافته است به خبرنگار گروه شهر و شهروند خبرگزاری برنا گفت: طول ترافیک تا قبل ازعیدفطر حدود 100 تا 120 کیلومتر بود، با پایان ماه مبارک رمضان تا به امروز  طول ترافیک به 180 تا 200 کیلومتر رسیده است.

وی با تاکید براینکه بار ترافیک، عصرگاهی است واین حجم ترافیک درصبح دیده نمی ­شود افزود : علتش تفریح مردم است و این تفریحات در این فصل از سال طبیعی است. دلیل دیگرترافیک شهری افزایش تعداد خودروها است .حدود 400هزار خودرو به خودروهای تهران اضافه شده است.

فتاحی با پیش­ بینی وضع ترافیک در مهرماه گفت: با شروع فصل پاییز طول ترافیک به 280 تا 300کیلومترنیز می­‌رسد. کنترل این وضعیت نیازمند این است که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم و از وسایل نقلیه شخصی فقط درموارد استثناء و تفریحات شخصی بهره بگیریم.

وی درخاتمه چنین گفت: من از مسئولان تقاضا دارم با سازمان حمل و نقل و ترافیک همکاری کنند و شرایط را به گونه ­ای مهیا کنند تا مردم با هر 100قدم پیاده­ روی به ایستگاه های اتوبوس­رانی وتاکسیرانی برسند تا راحت­ تر بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز