اعزام مجروحان عراقی برای ادامه درمان به ایران / قدردانی مردم غزه از ارسال محموله های بشر دوستانه ایران

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۵:۲۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۷۸۴
اعزام مجروحان عراقی برای ادامه درمان به ایران / قدردانی مردم غزه از ارسال محموله های بشر دوستانه ایران
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مراکز درمانی هلال احمر ایران در نجف، کربلا و کاظمین دایر است، گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته با رئیس جمعیت هلال احمر عراق، مجروحان و زائران عراقی برای ادامه روند درمان به ایران اعزام می شوند و پس از درمان به عراق بازگردانده خواهند شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، دکتر سیدعلی مرعشی در دیدار با ویکتوریا گاردنر، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در همکاری های درون نهضت، با اشاره به اینکه ماموریت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ارائه خدمات به زائران ایرانی خانه خدا در ایام حج و عمره و همچنین زائران عتبات عالیات است، اظهارداشت: هر ساله تیم پزشکی ۵۰۰ نفره هلال احمر متشکل از پزشکان عمومی و متخصص همراه با زائران خانه خدا به حج اعزام می شوند که از این تعداد  ۳۰۰ پزشک همراه با زائران در هتل ها مستقر هستند و ۲۰۰ پزشک نیز در ۲ مرکز درمانی هلال در مکه و مدینه به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: پزشکان با تخصص های مختلف شامل طب داخلی، اورژانس، قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، رادیولوژی و سی سی یو بسیار مجهز در هتل ها و مراکز درمانی هلال احمر مستقر می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران عتبات عالیات نیز ارائه می‌شود، تصریح کرد: در مناسبت های خاص چون روز عرفه، تاسوعا و عاشورا، اربعین و نیمه شعبان که تعدد زائران در عتبات عالیات بسیار زیاد است، ارائه خدمات از سوی تیم ویژه پزشکی هلال احمر ایران صورت می گیرد.

وی اذعان داشت: تمامی پزشکان اعزامی به حج، عمره و عتبات عالیات به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند و ارائه تمامی خدمات بهداشتی و درمانی رایگان است.

دکتر مرعشی با بیان اینکه مراکز درمانی هلال احمر ایران در نجف، کربلا و کاظمین دایر است و خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران حسینی ارائه می شود، افزود: علاوه بر آن، طبق رایزنی های صورت گرفته با دکتر یاسین، رئیس جمعیت هلال احمر عراق، مجروحان و زائران عراقی برای ادامه روند درمان به ایران اعزام می شوند و پس از درمان به عراق بازگردانده خواهند شد.

به گفته وی در اربعین حسینی سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون زائر در عتبات عالیات حضور داشتند که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی به اتباع خارجی نیز این خدمات را ارائه دادند.

ارسال تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی به عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه در سال گذشته رئیس جمعیت هلال احمر عراق ارسال تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی به منظور استقرار این بیمارستان در تکریت و ارائه خدمات به مجروحان جنگی را درخواست کرد، گفت: از سوی جمعیت هلال احمر ایران امکانات و تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی به مجروحان جنگی در تکریت ارسال شد.

وی یادآور شد: علاوه بر هلال احمر، وزارت بهداشت نیز در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم عراق فعالیت می کند که براساس دستور روابط بین الملل وزارت بهداشت، انجام تمامی امورات بایستی از طریق جمعیت هلال احمر ایران صورت بگیرد و در این زمینه سازمان های مردم نهاد و وزارت بهداشت نیز ارسال تمامی کمک های بشردوستانه را از طریق این جمعیت انجام دهند.

خریداری ۲ دستگاه آمبولانس به منظور ارائه خدمات درمانی در عراق

دکتر مرعشی با اشاره به اینکه ساخت درمانگاه در کربلای معلی در دستور کار قرار دارد، گفت: علاوه بر انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز ساخت درمانگاه هلال احمر در کربلای معلی، ۲ دستگاه آمبولانس نیز از سوی جمعیت هلال احمر ایران خریداری و در عراق به کار گرفته شد.

وی در خصوص راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف اشرف نیز اضافه کرد: ساختمانی را برای راه اندازی بیمارستان هلال احمر درنظر گرفته ایم که در صورت صدور مجوز از سوی دولت عراق، تجهیز بیمارستان آغاز خواهد شد.

گسترش همکاری ها میان هلال احمر ایران و عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر  با اشاره به برگزاری نشست مشترک میان رئیس جمعیت هلال احمر سابق ایران و عراق در خصوص راه اندازی مرکز ارتز و پروتز در عراق و همچنین تکمیل آموزش های امدادگران عراقی در ایران، گفت: تقاضای همکاری در زمینه ساخت مرکز ارتز و پروتز و همچنین شرکت دارویی به صورت مشترک در عراق مطرح شد که  در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.

ارائه خدمات درمانی به خیل عظیمی از زائران خانه خدا و عتبات عالیات کار بسیار دشواری است

در ادامه این نشست ویکتوریا گاردنر، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در همکاری های درون نهضت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های مثبت و همه جانبه هلال احمر ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار داشت: تحت تاثیر گستردگی خدمات هلال احمر ایران قرار گرفتم؛ چرا که ارائه خدمات درمانی به خیل عظیمی از زائران خانه خدا و همچنین عتبات عالیات کار بسیار دشواری است.

وی در خصوص ارائه خدمات هلال احمر ایران به ۲۰ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی، گفت: ارائه خدمات به جمعیتی بالغ بر  ۳ برابر از جمعیت کشور سوئیس کار دشواری است و در این زمینه باید به هلال احمر ایران به پاس ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران، تبریک گفت.

گاردنر ادامه داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر می تواند در زمینه ارسال کمک های بشر دوستانه ایران به مردم فلسطین و یمن که حساسیت برای کمک رسانی به مردم وجود دارد، وارد عمل شود و به عنوان واسطه، کمک های بشر دوستانه ایران را به دست ستمدیدگان برساند.

قدردانی مردم غزه از ارسال محموله های بشر دوستانه ایران

نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در همکاری های درون نهضت با اشاره به اینکه از نزدیک شاهد رضایتمندی مردم غزه از ارسال کمک های امدادی و بشر دوستان هلال احمر ایران بودم، خاطرنشان کرد:  مردم غزه همواره قدردان کمک های بشر دوستانه هلال احمر ایران هستند.

یادآور می شود، در این جلسه دکتر پیرحسین کولیوند؛ معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دکتر درودی؛ مشاور عالی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و عبدالله زاده؛ مدیرکل حوزه ریاست مرکز پزشکی حج و زیارت نیز حضور داشتند؛ در خصوص امدادرسانی به مردم مظلوم یمن و غزه نیز بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز