به بهانه روز خبرنگار؛

ناظران صادق برای رسیدن به توسعه و پیشرفت

۱۳۹۴/۰۵/۱۶ - ۱۴:۲۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۱۵۰
ناظران صادق برای رسیدن به توسعه و پیشرفت
افراد مختلف با هر شغلی تقریبا آخر هر ماه و شاید هر روز ساعت و حتی دقایق کاری خود را فارغ از میزان و کیفیت کار انجام شده چک می کنند و ریال به ریال آن را محاسبه می کنند. در چنین جامعه ای سخت می شود کسانی را پیدا کرد که فارغ از ساعت های صرف شده، فقط به کیفیت و میزان کار انجام شده فکر کنند و آخرین دغدغه آنها زمان و در نهایت درآمد حاصل از این فعالیت باشد.

خبرگزاری برنا: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار است. امروز روز تکریم و بزرگداشت کسانی است که نه 6 ساعت و 8 ساعت بلکه تقریبا تمامی ساعات شبانه روز را در حال کار و فعالیت هستند. کسانی که اگر روزی ساعت های کار آنها محاسبه شود و حتی اگر فارغ از زمان کیفیت و کمیت کار شان بررسی شود پرداخت حق الزحمه آنها سخت و حتی قابل پرداخت نباشد.

اما خبرنگاران دغدغه شان کار و خدمت و آگاهی بخشی به جامعه است و درآمد و امتیاز جزو آخرین اولویت های آنان قرار دارد و تنها عشق به این کار توانسته آنها را از محدودیت زمانی خارج کند و در همه ساعات شبانه روز به فعالیت و کار مشغولشان کند.

همه خبرنگاران با هر تفکر و اعتقادی تنها یک هدف دارند و آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و مطلع کردن جامعه از اتفاقات و رویدادهای پیرامونشان در کمترین زمان ممکن در کمال صحت و دقت است.

در عصر حاضر با وجود نرم افزارهای مختلف و گسترش فضاهای مجازی برخی احساس می کنند که دیگر نیازی خبرنگاران و اصحاب رسانه نیست اما با وجود همه این فضاها و ابزارها باز هم یک نیروی انسانی دقیق و خلاق لازم است تا بتواند خبرها و اتفاقات را با درج و شرح تمامی ابعاد آن به دست جامعه برساند.

می توان خبرنگاران را یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت در هر جامعه ای برشمرد که با چشمان تیز و هوش و تلاش خود با عکس، خبر و تصویر همه بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را زیر نظر دارند و این نظارت می تواند موتور محرک این بخش ها باشد اما در این میان و مخصوصا در جوامع در حال توسعه این نظارت را نه کمک و عامل پیشرفت و حرکت، بلکه به عنوان تهدید می بینند که این نگاه متاسفانه در برخی موارد باعث خودسانسوری  خبرنگاران می شود.

متاسفانه کسانی که قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در اختیار دارند به جای اصلاح و تغییر در مجموعه های تحت مدیریتشان به خبرنگاران و رسانه ها فشار می آورند و حتی در برخی موارد آنها را تهدید می کنند و متاسفانه این برخورد گاهی باعث خودسانسوری و سکوت از جانب خبرنگاران می شود البته خبرنگاران با همه این مشکلات و فشارها باز هم رسالت و وظیفه ای بر دوش خود احساس می کنند وهمین رسالت آنان را از این سکوت و خودسانسوری خارج می کند.

خبرنگاران در کشور ما علاوه بر مشکلات و فشارهایی که از جانب صاحبان قدرت برایشان به وجود آمده و می آید با مشکلات فراوان دیگری مانند بیمه و ثبات شغلی دست و پنجه نرم می کنند که کار را برای این قشر از جامعه بسیار سخت و طاقت فرسا کرده است که اگر عشق به کار و حرفه شان نبود قطعا ادامه فعالیت برای آنان ممکن نبود.

امیدواریم صاحبان قدرت جامعه خبری را به عنوان یکی از عوامل اصلی پیشرفت، توسعه و پویایی جامعه به عنوان ناظران صادق، همراه و همیار خود ببینند و در کنار خود بپذیرند، همچنین مسوولین نیز با رفع موانع پیش روی خبرنگاران و اهالی رسانه بیش از پیش تلاش کنند تا ارکان اصلی رکن چهارم دموکراسی در کمال آرامش، آزادی و استقلال  و با سرعت، دقت و صحت به رسالت خود عمل کنند.

نظر شما
نظرات
کاظمیان
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
0
مثل همیشه عالی و بدون نقص بود
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز