معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

دبیران تربیت بدنی باید منش پهلوانی را در دانش آموزان تقویت کنند

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۰:۳۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۳۴۱
دبیران تربیت بدنی باید منش پهلوانی را در دانش آموزان تقویت کنند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دبیران تربیت بدنی باید منش پهلوانی را در دانش آموزان تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا ،  حمیدرضا کفاش در نخستن سمینار تخصصی آموزش تربیت بدنی در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد مشهد اظهارکرد: اگر مردم به سوی یک ورزشکار اشتیاق پیدا می کنند، به سبب اندیشه و مناعت طبع اوست و جلب اعتماد مردم یک اصل مهم برای هر ورزشکار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش معلمان را معتمدترین افراد جامعه دانست و تصریح کرد: معلمان در تمامی پژوهش ها با کمال سربلندی به عنوان معتمدترین افراد جامعه معرفی می شوند و ورزشکاران نیز باید همچون معلمان معتمد مردم باشند.

وی خطاب به دبیران تربیت بدنی گفت: دبیران تربیت بدنی باید منش پهلوانی را در دانش آموزان تقویت کنند و با تواضع با دانش آموزان رفتار کنند تا در دل انان جای بگیرند تا زنگ های ورزش مدارس غنی شود.

کفاش کار معلمان تربیت بدنی را عملی عبادی عنوان کرد و افزود: معلمان تربیت بدنی از با نشاط ترین معلمان هستند و به تعبیر دولت تدبیر و امید کار این دبیران عملی عبادی است و نباید به عنوان یک سرگرمی به کار دبیران تربیت بدنی نگاه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش پیرامون نگاه سخیف گذشتگان به زنگ ورزش در مدارس بیان کرد: در گذشته نگاه سخیفانه ای به زنگ ورزش مدارس وجود داشت که معلمان غیر متخصص ورزشی هم در این امر بی تاثیر نبودند و باید برای ارتقای دانش این معلمان تلاش کرد.

وی در زمینه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت ورزش اظهار کرد: شعار تحصیل، تهذیب و ورزش که تاکید مقام معظم رهبری است باید در تمامی همایش ها و سمینارها دیده شود و باید توجه داشت که این سه کلمه در کنار یکدیگر دارای ارزش و اهمیت هستند.

کفاش بر ضرورت گسترش روح پهلوانی در مدارس تاکید کرد و گفت: کسب مدال هیچ ورزشکاری را سربلند نمی کند؛ بلکه داشتن روح پهلوانی می تواند یک ورزشکار را سربلند کند و معلمان ورزش باید ضمن ترویج فرهنگ سلامت در مدارس به گسترش روح پهلوانی نیز توجهات لازم را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز