پرداخت هزینه طرح‌های ویژه خبری به خبرنگاران

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۴:۰۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۴۵۷
پرداخت هزینه طرح‌های ویژه خبری به خبرنگاران
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: خبرنگاران و روزنامه نگارانی که تمایل دارند یک موضوع خاص را چه در سطح ملی و چه بین المللی پیگیری کنند طرح خود را به کمیته هفت نفره معاونت مطبوعاتی بدهند و تمام یا بخشی از هزینه آن به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: خبرنگاران و روزنامه نگارانی که تمایل دارند یک موضوع خاص را چه در سطح ملی و چه بین المللی پیگیری کنند طرح خود را به کمیته هفت نفره معاونت مطبوعاتی بدهند و تمام یا بخشی از هزینه آن به آنها پرداخت می‌شود.

حسین انتظامی در حاشیه مراسم روز خبرنگار که در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک امروز به جامعه خبرنگاری، اظهار کرد: شما می‌دانید که رسانه‌ها به جهت اینکه نماینده افکار عمومی هستند هم باید حقایق و واقعیت‌ها را بیان کنند و هم کار ویژه نظارتی داشته باشند و طبیعتاً نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در این بین بااهمیت است.

وی ادامه داد: امروز که یادآور شهادت شهید صارمی است بهانه‌ایست که هم مردم به این سربازان گمنام خود توجه کنند و هم مسئولان از آنها تشکر و قدردانی کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: یکی از بحث‌های جدید که در این حوزه مطرح شده این است که خبرنگاران و روزنامه نگارانی که تمایل دارند یک موضوع خاص را چه در سطح ملی و چه بین المللی پیگیری کنند طرح خود را به کمیته هفت نفره معاونت مطبوعاتی می‌دهند و در آنجا بررسی می‌شود و در این صورت تمام یا بخشی از هزینه آن طرح از سوی وزارت فرهنگ پرداخت می‌شود.

انتظامی افزود: این طرح سبب می‌شود که روزنامه‌نگاری ارتقا پیدا کند چرا که بسیاری از رسانه‌ها خود نمی‌توانند هزینه انجام این پروژه‌ها را بپردازند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ساماندهی سایت سمان نیز گفت: این اقدام تا حدود زیادی انجام شده و خبرنگاران می‌توانند با بارگذاری مدارک خود نسبت به صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری درخواست دهند و این درخواست در کمیته‌ای هفت نفره که به این منظور تشکیل شده بررسی می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: نه تنها وزارت ارشاد بلکه تمام دستگاه‌های دولتی و خدمات عمومی باید به سمتی بروند که اطلاعات را در اختیار خبرنگاران قرار دهند و این مسیر که قانون دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم می‌کند باید با آموزش به فرهنگ عمومی تبدیل شود. مسئولان باید باور کنند که اطلاعات در نزد آنها امانت است. این قانون یک قانون انقلابی با رویکرد متفاوت است اگر روشهای خبرنگاران در پیگیری اجرای این قانون باشد بسیار از اطلاعاتی که در حال حاضر مانند کشف خبری است محقق می‌شود.

انتظامی گفت: چند روز گذشته بحثی در خصوص مجوز به رسانه‌های خارجی مطرح شد که براساس آن از این پس تمام مجوزها برای فعالیت‌های خبری به رسانه‌های خارجی در خروجی سایت قرار می‌گیرد و این خود شفاف سازی است. پنهان‌کاری در برخی موارد تا به حال یک تلقی نادرست بوده است.

وی افزود: قرار است که با شورای معاونین سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در خصوص اجرای این قانون و فرهنگسازی آن جلساتی داشته باشیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پایان در خصوص الزام تمام رسانه‌ها به داشتن لیست بیمه خبرنگاران خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ای لیست بیمه نداشته باشد از خدمات معاونت مطبوعاتی به ویژه پرداخت حق بیمه محروم می‌شود اما باید بگویم که با اجرای طرح یارانه حق بیمه به رسانه‌ها تاکنون ۵ هزارو ۶۰۰ نفر از این طریق بیمه شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز