رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور خبر داد:

فعالیت مرکز هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بین ایران، افغانستان و پاکستان

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۰:۲۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۶۸۶
فعالیت مرکز هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بین ایران، افغانستان و پاکستان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر مرکز هماهنگی مبارزه با مواد مخدر میان سه کشور ایران ، افغانستان و پاکستان فعال است و مسائل را به صورت آنلاین رصد می کند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا ، سردار علی مویدی در دیدار با معاون وزیر کشور افغانستان، ژنرال بازمحمد احمدی با اشاره به اینکه ایران و افغانستان دارای مشترکات فراوانی هستند و امنیت و آرامش دو کشور به هم گره خورده است گفت: متاسفانه افغانستان مبتلا به مسئله مواد مخدر است البته دولت این کشور در راستای مبارزه با این پدیده شوم با جمهوری اسلامی ایران همکاری و همفکری داشته است.

وی ادامه داد: پلیس افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر شریک فعالی است و همکاری و همیاری خوبی با ایران دارد. در حال حاضر مرکز هماهنگی مبارزه با مواد مخدر میان سه کشور ایران ، افغانستان و پاکستان فعال است که مسائل را به صورت آنلاین در سه کشور رصد می کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: این سفر نیز در راستای تبادل اطلاعات، انتقال تجربه و کمک پلیس افغانستان در حوزه های مختلف است خوشبختانه توفیقات خوبی در پیشرفت برنامه ها و اهداف دو کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر داشته ایم.

در ادامه معاون وزیر کشور افغانستان در بخش مواد مخدر ژنرال بازمحمد احمدی ضمن تشکر و قدردانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی گفت: ایران کشور دوست و همستایه ماست که در شرایط سخت به دولت و مردم افغانستان کمک کرده است.

وی ادامه داد: مواد مخدر چالش بزرگ امنیتی در منطقه و عامل بی ثباتی کشورهاست از آنجا که این پدیده مسئله ای بین المللی و منطقه ای است نیاز به همفکری همه کشورها دارد.

به گفته ژنرال احمدی، افغانستان بیش از سی سال درگیر جنگ است در نتیجه موادمخدر نیز رشد پیدا کرده است و این پدیده شوم بیشتر در مناطق ناامن جنوب غرب افغانستان که تحت کنترل طالبان و شورشیان است دیده می شود؛ کشورهای دوست و همسایه باید به افغانستان در راستای تقویت مبارزه با مواد مخدر کمک کنند و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با افغانستان همکاری نزدیکی دارد و ما را حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه ما در عملیات های همزمان همکاری نزدیکی داریم و کمک هایی دریافت کرده ایم ، گفت: باید این همکاری ها تقویت شود و جنبه عملیاتی این همکاری ها را بیشتر ببینیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مبارزه با این چالش در فضای اعتماد و باور دو کشور و در همکاری ها شکل می گیرد و باید مبارزه جدی را آغاز کنیم تا این پدیده شوم که باعث بروز فساد در کشورها می شود را ریشه کن کنیم و باید در این راستا و در این سفرها به راه حل های درست و منطقی دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز