وزیر بداشت در در آیین افتتاح مرکز رادیو تراپی امام حسن ، شهر دزفول اعلام کرد:

ارائه خدمات بهداشتی به ۸ میلیون حاشیه نشین در کشور

۱۳۹۴/۰۵/۲۰ - ۱۴:۲۶:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۳۱۲
ارائه خدمات بهداشتی به ۸ میلیون حاشیه نشین در کشور
وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک بودن روز پزشک گفت: پیشاپیش این روز را به پزشکان، پرستاران و ماماها و سایر زحمت کشان این حوزه تبریک می گویم و امیدوارم تا جامعه نیز زحمات این قشر خدوم را بیش از پیش ببیند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا ،  دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح مرکز رادیو تراپی امام حسن مجتبی(ع) شهر دزفول اظهار داشت: هیچ دولتی در عمل به تهعدات و وظایف خود بدون حضور مردم موفق نمی شود و جمهوری اسلامی ایران نیز تا کنون توانسته است از ظرفیت نیروی مردم استفاده کند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم نیز تلاش می کند تا از نیروی مردم به خوبی استفاده کند و آن را فرصتی مغتنم می داند چرا که مردم باید در اداره امور نیز مشارکت کنند.

وزیر بهداشت مشارکت مردم در انتخابات را یکی از مصادیق مشارکت مردم در امور کشور دانست و گفت: مردم در انتخابات افراد اثر گذار کشور را به صورت مستقیم انتخاب می کنند و با دست خود گره ها را باز می کنند.

دکتر هاشمی با با اشاره به مشکلات زیاد حوزه سلامت گفت: علی رغم خدمات ارزنده ادوار گذشته، اما در شهر دزفول با جمعیت 200 هزار نفر حداقل به 700 تخت بیمارستانی جدید نیاز است.

وزیر بهداشت با ابراز تشکر از رییس جمهور به خاطر توجه ویژه به حوزه سلامت اظهار داشت: شاهد بودیم که کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی یکی از وعده های دکتر روحانی بود که تا به حال تحقق پیدا کرده است و پس از 20 سال از تصویب قانون، دولت یازدهم توانست پوشش بیمه همگانی در کشور را کامل کند.

دکتر هاشمی از بیمه کردن 10 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه بیمه در کشور، کاهش پرداختی از جیب مردم از 37 درصد به 6 درصد در مناطق شهری و 3 درصد در مناطق روستایی، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها و تأمین تجهیزات و آزمایش ها در درون بیمارستان ها، ترویج زایمان طبیعی رایگان، ماندگاری پزشکان در ساعات تعطیلی، افزایش متخصصان در سراسر کشور، احداث 2 هزار خانه بهداشت، تأمین مکمل ها، ویتامین ها و واکسن ها، و استقرار پزشکان عمومی در تمامی شهرهای کمتر از 20 هزار نفر کشور به عنوان بخشی از اقدامات وزارت بهداشت یاد کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح پایگاه اورژانس هوایی دزفول گفت: با افتتاح این مرکز امیدواریم بتوانیم مرگ مادران را به حداقل برسانیم چرا که در مناطق صعب العبور مانع از ارائه برخی خدمات حیاتی به مردم دزفول می شد و اکنون با افتتاح این مرکز، صعب العبور بودن دیگر به عنوان مشکل مطرح نیست.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مهاجرت از روستا به شهر در طول دهه های گذشته گفت: در گذشته و اوایل انقلاب 70 درصد مردم در روستاها ساکن بودند و 30 درصد در شهرها اما در حال حاضر این نسبت برعکس شده و 70 درصد مردم در شهرها سکونت دارند که نسبت زیادی از ساکنان شهرها را حاشیه نشینان تشکیل می دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد که از امکانات اولیه بهداشتی محروم بودند که وزارت بهداشت توانسته تا کنون به 8 میلیون نفر از آنان خدمات بهداشتی ارائه دهد و در حاشیه شهرها به ازاء هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه و به ازاء هر 50 هزار نفر یک مرکز بهداشتی در حال احداث است و این کمترین کاری است که می توان برای این افراد انجام داد.

دکتر هاشمی در خصوص کمبود تخت های بیمارستانی در کشور گفت: برطرف کردن این مشکلات جز با کمک، همدلی و اتحاد مردم و مسوولان و ارکان نظام جمهوری اسلامی میسر نیست و مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه ای بر اتحاد مردم دارند آخرین نمونه تأکید ایشان در خطبه های نماز عید فطر بود که ایشان بر ضرورت اتحاد و پرهیز از ایجاد دو دستگی بین مردم تأکید داشتند.

دکتر هاشمی گفت: در سایه اتحاد و همبستگی می توان مشکلات مربوط به بهداشت و درمان و دارو را به تدریج حل کرد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: امیدواریم سیاه نمایی ها در زمان انتخابات وجود نداشته باشد چرا که علاوه بر لطمه زدن به منافع ملی، به دور از مسائل اخلاقی است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها در امور خیریه و وقف در دنیا معروف هستند گفت: در گذشته شاهد بودیم که حمام، آب انبار، قنات و درمانگاه را وقف می کردند و مردم دزفول نیز جان و مال خود را وقف جنگ تحمیلی کردند و پس از آن نیز خیرین این شهر توانسته اند اقدامات ارزنده را برای ارائه خدمات به مردم انجام دهند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز