قائم مقام وزیر بهداشت:

مجلس و دولت با تصویب قوانین می توانند راه خیرین را هموار کنند

۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۰۸:۴۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۸۹۴
مجلس و دولت با تصویب قوانین می توانند راه خیرین را هموار کنند
قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد گفت: مجلس و دولت با تصویب قوانین می توانند راه خیرین در مسیر ارتقا سلامت کشور را هموار کنند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، دکتر محمد هادی ایازی در سیزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس در شیراز افزود: دولت با ایجاد ردیف های بودجه ای در تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده می تواند بسیاری از مشکلات پروژه های خیرساز را رفع کند.

ایازی افزود: فرد خیری که تجهیزات پزشکی را برای بیمارستانهای دولتی از خارج کشور خریداری می کند و برای رفع نیاز بیماران نیازمند در اختیار مراکز دولتی قرار می دهد باید از بخشودگی عوارض گمرکی بهره مند شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید در مسیر هموار سازی مسیر خیرین تامین سلامت گام بردارند و با تصویب یا اصلاح قوانین انگیزه خیر را در جامعه تقویت کنند.

ایازی گفت: دولت برای بناهای درمانی که نیاز به بازسازی دارند تصمیم شایسته ای اتخاذ کرده بدان گونه که افراد خیر با تقبل این فضاها پس از بازسازی یا بصورت هیات امنایی آن را اداره کنند و یا به دانشگاهها واگذار نمایند.

وی افزود: همچنین خیرین تامین سلامت می توانند برای اتمام پروژه های خود از تسهیلات بانکی بهره گیرند و دولت سود این تسهیلات را متقبل شود.

این مسوول بیان داشت: در صورتی که مردم از راهکارهای ویژه دولت در امور خیر با خبر شوند ، امور خیر وسعت و بالندگی بیشتری می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز