مدیر کل فرهنگی،هنری، اردوها وفضا های پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد نیازهای روز و مطابق با سلایق دانش آموزان در سال آینده برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۷:۴۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۸۰۷۰
مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد نیازهای روز و مطابق با سلایق دانش آموزان در سال آینده برگزار می شود
مدیر کل فرهنگی،هنری، اردوها وفضا های پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از شرکت بیش از 14 میلیون دانش آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات فرهنگی و هنری خبر دادو گفت : در سال آینده مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد نیازهای روز و مطابق با سلایق دانش آموزان ، برگزار می شود.

مهدی علی اکبرزاده ، مدیر کل فرهنگی،هنری، اردوها وفضا های پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در آئین افتتاحیه مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور در نیشابور از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد نیازهای روز و مطابق با سلایق دانش آموزان در سال آینده  خبر داد، افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۴ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۲۸ نفررشته در مرحله آموزشگاهی در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که این آمار نشان گر این است که به  طور میانگین حداقل هر دانش‌آموز در یک رشته شرکت کرده است.

مدیر کل فرهنگی،هنری، اردوها وفضا های پرورشی در ادامه افزود: در رشته ی هنرهای نمایشی که شامل نمایش و فیلم‌های کوتاه می باشد ، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۰۲ نفر شرکت کردند؛ بر این اساس در بخش نمایش یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۹ نفر و در فیلم کوتاه ۱۱۳ هزار و ۸۳ نفر حضور داشتند.

وی تعداد شرکت کنندگان در بخش هنرهای آوایی را  ۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۵۲ نفر و در بخش هنرهای دستی و تجسمی که شامل انواع رشته‌های مختلف مانند گرافیک، خوشنویسی و صنایع دستی است را ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۳۷ نفر اعلام کرد.

مدیر کل فرهنگی،هنری، اردوها وفضا های پرورشی کشور گفت: در حاشیه برگزاری این مسابقات، کارگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری و آموزشی با شرکت اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد و افتتاحیه این دوره از مسابقات را در استان خراسان رضوی و اختتامیه آن را در 8شهریورماه در اصفهان اعلام کرد.

وی دانش آموزان حاضر در این مسابقات را فشرده و نتیجه رقابت 14میلیون دانش آموز دانسته که به عنوان نخبگان فرهنگی و هنری کشور گرد هم آمده اند تا با تعامل و ارزیابی آثار یکدیگر؛ تجربه اندوزی کنند.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز