امسال، طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر ۴ سال اجرایی می شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۰۸:۴۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۹۰۹۱
امسال، طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر ۴ سال اجرایی می شود
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آستانه سال تحصیلی جدید و تشکیل کمیته تعیین شهریه مهدهای کودک از افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر ۴ سال اجرایی می شود.

 

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حبیب‌الله مسعودی فرید» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تشکیل کمیته تعیین شهریه مهدهای کودک، گفت: جلسات کارشناسی این کمیته با حضور کانون مهدهای کودک، کارشناسان و بخش بازرگانی مرتبط برگزار شد و در نهایت بر اساس تورم به طور متوسط حداقل ۱۵ تا ۱۵.۵ درصد شهریه‌ها افزایش می یابد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در برخی از استان‌ها ۲ الی ۳ درصد افزایش اعلام شده و بر اساس خدمات ارائه شده در مهدها، شهریه‌ها اضافه خواهد شد، افزود: در مجموع،  مهدهای کودک حق ندارند پیش از شهریه مصوب از خانواده‌ها مبلغ اضافه دریافت کنند و والدین می‌توانند در صورت بروز مشکل به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳  پیامک زده و مشکل خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار مهد کودک در سراسر کشور فعال هستند، ادامه داد: بیش از ۸ هزار مهدکودک در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین فعالیت می‌کنند که تمامی مهدهای کودک واقع در مناطق شهری ستاره‌دار شده‌اند و درصد کمی از مهدهایی که ستاره ندارند تا پایان سال این برنامه برایشان اجرایی می شود.

مسعودی فرید در مورد افزایش کیفیت مهدهای کودک، تصریح کرد: ارتقاء سلامت مربیان، آموزش مربیان مهدهای کودک، آموزش و ارائه مفاهیم دینی و همچنین تدوین بسته‌های تخصصی آموزشی برای کودکان صفر تا ۳ سال از جمله اقداماتی است که در سال جاری اجرا می شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح شنوایی‌سنجی برای کودکان زیر ۴ سال خبر داد و در پایان یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی امسال برای اولین بار اجرا می‌شود و همچنین طرح بینایی‌سنجی در تمامی مهدهای کودک اجرایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز