وزیر ورزش و جوانان در پنجاه و پنجمین جلسه ستادامور ساماندهی جوانان:

سند ملی سلامت جوانان تک بعدی است/ نهادهای مدنی و بخش خصوصی در سند ملی سلامت جوانان دیده نشده است

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۰:۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۰۹۱۶۰
سند ملی سلامت جوانان تک بعدی است/ نهادهای مدنی و بخش خصوصی در سند ملی سلامت جوانان دیده نشده است
وزیر ورزش و جوانان در جلسه بررسی سند ملی سلامت جوانان گفت: سند ملی سلامت جوانان بیشتر تک بعدی است و رنگ و بوی پزشکی دارد تا مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ؛پنجاه و پنجمین جلسه ستاد امور ساماندهی جوانان به بررسی سند ملی سلامت جوانان اختصاص داشت.محمود گودرزی در این جلسه با اشاره به دستگاه هایی که در حوزه جوانان فعالیت می کنند، افزود: 18 دستگاه بر اساس قانون به طور مستقیم در حوزه جوانان باید نقش داشته باشند و هشت دستگاه نیز به صورت غیر مستقیم با این موضوع مرتبط هستند و لازم است همه این دستگاه‌ها در اجرای سند ملی سلامت جوانان مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهادهای مدنی و بخش خصوصی در سند ملی سلامت جوانان دیده نشده است، این در حالی است که سمن‌های معتبر و خیریه‌های بزرگی داریم که در حوزه جوانان به ویژه ازدواج فعالیت می‌کنند.

دکتر گودرزی اظهار داشت: در سند ملی سلامت جوانان به موضوعاتی مانند تغذیه اشاره شده است این در حالی است که چاقی و تغذیه به ظاهر موضوعات بهداشتی و درمانی هستند اما عادات غذایی و تغییر آن بعد تربیتی و فرهنگی دارد. وزارت بهداشت می‌تواند از ابعاد پزشکی به موضوعی مانند انباشت چربی بر اثر افراط در تغذیه اشاره کند اما تغییر عادات غذایی به کمک صدا و سیما و متخصصان اجتماعی می‌تواند انجام شود.

وی در پایان پیشنهاد داد: بهتر است سند ملی سلامت جوانان با حضور نمایندگان بخش های مختلف بازنگری شود تا ابعاد مختلف آن بررسی و استراتژی‌ها و اقدامات عملیاتی مشخص شود. اقدامات دستگاه‌ها محول شود تا موظف به انجام آنها شوند.

نظر شما