معاون رئیس جمهور در امور خانواده:

آموزش وپرورش در گسترش عدالت آموزشی اقدامات موثری انجام داده است

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۱:۵۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۲۲۱
آموزش وپرورش در گسترش عدالت آموزشی اقدامات موثری انجام داده است
معاون رئیس جمهور در امور خانواده با بیان اینکه آموزش وپرورش با توسعه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی به دنبال عدالت آموزشی دختران است گفت: آموزش وپرورش دولت یازدهم در گسترش عدالت آموزشی اقدامات موثری انجام داده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، پیش از ظهر امروز شهین دخت مولاوردی  در مراسم تجلیل از  از برگزیدگان فراخوان مقاله «یاس مهربانی» که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک روز ملی دختر اظهار کرد: باید قدر این مناسبت ها را بدانیم . برای رسیدگی بهتر و بیشتر به وضعیت دختران جامعه و ارائه خدمات مناسبت تر به این گروه مؤثر جامعه ، تلاش مضاعف کنیم.

وی آموزش دختران را حیاتی و کلید توسعه پایدار کشور خواند و افزود: اگر فرایند توسعه در ذهن تک تک افراد جامعه نهادینه نشود، قطعا توسعه پایدار و متوازن ایجاد نمی شود و در این میان آموزش دختران واجد اهمیت ویژه ای است به دلیل آن دختران امروز ، مادران آینده و آینده سازان جامعه هستند و چنانچه دختران توانمند نباشند، قطعا جامعه نیز در مسیر توسعه راه به جایی نمی برد.

مولاوردی افزود: باعنایت به بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» ، همه نهادها و دستگاه ها باید به آموزش وپرورش به عنوان دستگاه مؤثر در توسعه کشور کمک کنند.

معاون رئیس جمهور ، دستاوردهای آموزش وپرورش دولت یازدهم در آموزش دختران را ستود و گفت: اقدامات آموزش وپرورش در راستای گسترش عدالت آموزشی  در مناطق محروم بسیار خوب بوده است و باید با رفع موانع فرهنگی شرایط نرخ پوشش تحصیلی  زمینه حضور حداکثری دختران را در مدارس فراهم کنیم.

مولاوردی تصریح کرد: آموزش وپرورش می تواند در تدوین برنامه ششم توسعه به عنوان فرصتی ویژه، برای حضور حداکثری زنان در عرصه های مختلف آموزشی و مدیریتی و ارتقای توانمندی های فرهنگی و علمی زنان و توزیع عادلانه تر امکانات و منابع به دختران و بانوان کشور استفاده کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: بررسی های مختلف نشان می دهد در برنامه ششم توسعه باید برنامه ها به صورت اولویت دار و با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای توانمندی های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دستور کار قرار گیرد تا مهارت های اجتماعی و ارتباطی زنان برای ورود موثر و فعال آنان به جامعه هموار شود.

وی «عدالت جنسیتی» را مأموریت مهم معاونت امورزنان ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود:  تحقق عدالت جنسیتی در مدیریت باید در تمام بخش های دولت موردتوجه قرار گیرد تا از ظرفیت و توانمندی زنان بتوانیم در پیشبرد متوازن جامعه استفاده کنیم.

مولاوردی خاطرنشان کرد: به همین منظور برای احصای راهکارها، پیشنهادات و انتقادات صاحب نظران کشور در جلب توجه  افکار عمومی به استفاده از توانمندی های زنان ، سامانه پیام رسانی به شماره 101 را فعال کردیم تا بتوانیم اقدامات خود را به درستی مدیریت کنیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز