آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان پلدختر همچنان ادامه دارد

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۲:۵۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۹۲۵۶
آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان پلدختر همچنان ادامه دارد
آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع معمولان روز گذشته مهار اما صبح امروز این آتش‌سوزی دوباره شعله‌ور شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع معمولان ساعت 11 ظهر روز یک‌شنبه در کوه باغله حد مرز شهرستان پلدختر و دوره چگنی رخ داد و امروز به جنگل‌ها و مراتع معمولان نیز سرایت کرد.

عباس محمودی بخشدار معمولان ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان، اظهار داشت: این آتش‌سوزی که ساعت 11 ظهر روز یک‌شنبه در کوه بالله حد مرز شهرستان پلدختر و شهرستان دوره چگنی به وقوع پیوست به جنگل‌ها و مراتع معمولان نیز سرایت کرد.

وی افزود: با اعزام نیروهای امدادی و پشتیبانی  و تلاش انجام‌گرفته آتش ساعت چهار بامداد امروز مهار شد که به علت وزش شدید باد دوباره آتش‌سوزی در کوه معمولان آغاز و تاکنون ادامه دارد.

بخشدار معمولان بیان کرد: در این آتش‌سوزی بخشی از جنگل و مرتع کوه معمولان طعمه حریق و خساراتی به عرصه جنگلی وارد شد که از میزان خسارت وارده از آن اطلاع دقیقی در دست نیست که پس از خاموش شدن آتش اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بابیان اینکه این آتش‌سوزی که از صبح تاکنون به مدت پنج ساعت ادامه دارد، گفت: اراضی جنگلی انبوه منطقه معمولان طعمه حریق شده و متأسفانه وزش باد هم آن را تشدید می‌کند و در حال گسترش است و حجم آن بسیار بالا است.

محمودی اظهار داشت: نبود امکانات و صعب‌العبور بودن منطقه عملیات اطفای حریق را با مشکل روبرو ساخته و نیروهایی که از شهرهای پلدختر و معمولان و لشگر 84 لرستان به منطقه اعزام‌شده‌اند مجبورند با دست‌خالی و با شاخ و برگ درختان مبادرت به خاموش کردن آتش نمایند که این امر توان نیروها را تحلیل می‌دهد.

به گزارش این روزها جنگل‌های استان لرستان یکی پس از دیگری دچار حریق می‌شود که در این میان صعب العبور بودن اکثر این مناطق و کمبود امکانات سبب شده تا خسارت بیشتری به این سرمایه ملی وارد شود.

آتش‌سوزی‌های مکرر جنگل‌های لرستان در حالی است که هوشنگ بازوند استاندار لرستان مردادماه 94 در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تاکنون هزار و 714 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان دچار آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: به‌طور متوسط سالیانه دو هزار و 600 هکتار از اراضی لرستان آتش می‌گیرد و این در حالی است که 70درصد  استان کوهستانی است و هیچ امکاناتی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز