هفتمین جلسه شورای محیط زیست برنامه ششم توسعه برگزار شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۲:۰۵:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۵۴۶
هفتمین جلسه شورای محیط زیست برنامه ششم توسعه با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان، معاون و کلیه مدعوین اعم از مدیران و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه مدعو و عضو شورا در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست در 26 مرداد برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، هفتمین جلسه شورای محیط زیست برنامه ششم توسعه با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان، معاون و کلیه مدعوین اعم از مدیران و نمایندگان  وزارتخانه ها  و دستگاه مدعو و عضو شورا در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست در 26 مرداد برگزار شد.

 

در این نشست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان در خصوص بند 1 صورتجلسه که ناظر بر عضویت تشکل های تخصصی در شورا می باشد گفت: نشست سراسری شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی کشور در تبریز در 28 مرداد  برگزار می شود و  طی این نشست، دو تشکل منتخب جهت عضویت در شورا با رای اعضای شبکه انتخاب می شوند.

 

مجابی به گزارش وضعیت موجود محیط زیست کشور که قبلا تهیه و برای اعضای شورا ارسال شده بود، اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه گزارش SoE  سازمان در دست تهیه بوده و پیش نویس اولیه آن برای اعضای هیات دولت ارسال شده است، پس از تصویب نهایی می تواند منبع مناسبی جهت آمار محیط زیستی مورد نیاز برای تکمیل گزارش وضعیت موجود محیط زیست ارسالی برای اعضای شورا باشد.

 

بنابراین گزارش،  دکتر پوراصغر نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این نشست، گزارشی از دستورالعمل اجرایی تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه ارایه کرد.

پوراصغر گفت: در این دستور العمل بر تهیه سند راهبردی توسعه در شوراهای برنامه ریزی مشتمل بر اهداف کلی و راهبردها و سیاست های دستیابی به آن ها، تعیین اهداف کمی برحسب اهداف کلی و برآورد تامین و تجهیز منابع و سایر الزاماتی که برای تحقق اهداف و سیاست ها مورد نیاز است به عنوان اسناد پیشتیبان تاکید شده است.

 

وی در ارتباط با دستورالعمل تهیه برنامه  موضوعات خاص همچون محیط زیست گفت:  باید  ضمن تهیه سند راهبردی موضوعات خاص، نسبت به احصاء عناوین هسته‌های الویت دار مربوطه اقدام  و نهایتا برنامه عملیاتی موضوعات خاص با نگاه ویژه به هر یک از این عناوین تهیه ‌شود و پس از انجام مراحل فوق، عناوین برنامه عملیاتی، اهداف کمی و برش سالانه این اهداف، حجم سالانه عملیات اجرایی و  نیز منابع مالی مورد نیاز آن ها طی جداول تعیین شده، تدوین و تکمیل شود.

 

نمایندگان دستگاه ها در این نشست، نظرات خود را نسبت به دستورالعمل جدید بیان نموده و براین مساله تاکید کردند که با توجه به این امر که روند برنامه ریزی در دستگاه ها از سال گذشته آغاز شده است ابلاغ دیرهنگام دستورالعمل جدید، در امر برنامه ریزی برای دستگاه ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

 

حجت، مشاور عالی سازمان با تاکید بر شفافیت و صراحت سیاست ها و احکام برنامه ای و خواستار آن شد که در حوزه محیط زیست سیاست های شفافی تهیه شود که در تدوین مفاد برنامه های سایر دستگاه ها در حوزه های مرتبط با محیط زیست  مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما