دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت مطرح کرد:

اعلام آمادگی ۶۰ درصد پزشکان برای ماندگاری در مناطق دورافتاده

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۲:۳۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۹۵۶۶
اعلام آمادگی ۶۰ درصد پزشکان برای ماندگاری در مناطق دورافتاده
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: متناسب سازی حقوق پزشکان عمومی، پرداخت‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم و اجرای نظام سطح‌بندی با بازنگری تعرفه‌های درمانی باعث به حداقل رسیدن پرداخت‌های غیر معمول در مناطق محروم شده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمد آقاجانی  اظهار داشت: کمبود پزشک در مناطق محروم از عوامل نارضایتی مردم بوده به همین دلیل تلاش شد با متناسب سازی حقوق پزشکان عمومی این نقیصه جبران شود و برای ترغیب پزشکان به فعالیت و ماندگاری در مناطق محروم پرداخت‌های تشویقی داده شد.

وی با اشاره به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات بویژه در سطح دوم و سوم و کاهش پرداخت از جیب با اجرای این برنامه دنبال شده است.

آقاجانی در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگری تعرفه‌های درمانی افزود: این اقدام علاوه بر ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته باعث شد تا نظام سطح بندی به خوبی اجرا شود بطوری که هم اکنون پرداخت‌های غیر معمول در این مناطق به حداقل رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تا کنون 3 میلیون و 700 هزار روستایی، ساکن حاشیه شهر ها و مناطق کمتر برخوردار شهری از خدمات کاهش پرداخت هزینه های بستری، بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه 291 بیمارستان در 331 شهر محروم و کم برخوردار کشور از خدمات 5450 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص برخوردار شدند.

آقاجانی تصریح کرد: از طرفی 1400 متخصص در شهر های کمتر توسعه در حال خدمت هستند که با گذشت یکسال، 60 درصد پزشکان از ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مناطق محروم استقبال کرده و 59 درصد آمادگی خود را برای ماندگاری در این مناطق اعلام کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز