نوش آبادی: هیچ خبرنگاری در کشور محروم از بیمه نخواهد بود

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۵:۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۶۲۵
نوش آبادی: هیچ خبرنگاری در کشور محروم از بیمه نخواهد بود
معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در دولت یازدهم هیچ خبرنگاری در کشور محروم از بیمه نخواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، حسین نوش آبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان افزود: حمایت از مطبوعات محلی از اولویتهای وزارت ارشاد است و در سه ماهه اول سالجاری 200 میلیارد رایل به عنوان یارانه بیمه به رسانه هیا مختلف پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها موظف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند ادامه داد: اگر رسانه ای نسبت به این مر اقدام نکند خبرنگاران از طریق صندوق بیمه هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می توانند نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران موتور حرکت جامعه هستند و عملکرد رسانه ها می تواند تنظیم کننده روابط بین قوا باشد و نقش بی بدیل رسانه ها در همه حوزه ها ثابت شده است.

وی با بیان اینکه اگر در برابر رسانه ها درست عمل کنیم می توانند در تعامل با مسوولان نیز ارتباط بهتری داشته باشند ادامه داد: حوزه فرهنگ و رسانه رگ حیاتی جامعه هستند که اگر سالم باشند می توانند خون را به نقاط مختلف بدن انتقال دهند و اگر اختلالی در عملکرد این سیستم به وجود بیاید سایر اعضای بدن نیز دچار آسیب خواهد شد.

وی بیان کرد: دولت با رای مردم و مقبولیت جامعه روی کار آمده است و اگر توانسته به خوبی راه را ادامه دهد به واسطه حمایت رسانه ها است.

نوش آبادی عنوان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداف در راستای سوق برنامه ها به سمت استان ها دنبال می شود و بسیاری از استانها هم اکنون متولی کارهای فرهنگی شده اند که نمونه آن واگذاری جشنواره تئاتر و جشنواره فیلم نوجوان به استان همدان است.

وی با اشاره به اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای حرفه خبرنگاری تصریح کرد: همه عوامل تولید خبر، عکاسان، سردبیران و خبرنگاران می توانند از قانون مشاغل سخت برخوردار و با 20 سال سابقه بیمه ممتد در این حرفه بازنشست شوند.

وی با اشاره به لغو برخی کنسرتها در استان ها ادامه داد: با لغو کنسرت هایی که مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند موافق نیستیم اما در مواقع مختلف این کنسرتها در استانها به دلیل درخواست مقامات انتظامی، مقامات مذهبی و یا شرکت های اسپانسر در برخی استان های کشور لغو شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم همراه با لغو تحریمها شاهد رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر باشیم و هم اکنون شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی در ایران گفت: خبرنگاران کشور های خارجی در مناسبتهای مختلفی در کشور حضور پیدا می کنند و قبل از حضور اینها موارد توسط وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد مورد بررسی قرار می گیرند.

نوش آبادی بیان کرد: حضور خبرنگاران در کشور های مختلف دنیا تا زمانی که عملکرد آنها علیه کشور میزبان نباشد تهدید به شمار نمی رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز