در سیزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد مطرح شد:

مسجد بهترین پایگاه برای تدوین اخوت اسلامی است

۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۱۲:۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۰۹۸۰۱
مسجد بهترین پایگاه برای تدوین اخوت اسلامی است
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت:مسجد بهترین پایگاه برای تدوین اخوت اسلامی و وحدت ایمانی است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در سیزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با بیان اینکه این روز فرصت ارزشمندی برای اندیشیدن امت اسلامی درباره مسجد و خانه خداست، اظهار کرد: ما به نقش ممتاز مساجد در وحدت امت اسلامی و پیشبرد آرمان های اسلامی باید توجه کنیم و عمران و آبادانی مساجد را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه جسارت صهیونیست ها به مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد و مبدأ جسارت سایرین به ساحت مقدس مساجد شده است، خاطر نشان کرد: مساجد دارای نقش ممتازی در برابر جریان نظام سلطه و استکبار جهانی هستند که با برنامه ریزی برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی در صدد استمرار دائمی نظام سلطه در منطقه می باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مهمترین کارکرد مسجد تراز اسلامی، سازماندهی مومنان است، گفت: امیدواریم همه ما با استفاده از ظرفیت بزرگ مساجد بر وحدت امت اسلامی تاکید کنیم و مساجد با اتحاد در کشور و همچنین سایر کشورها و ارتباطی منسجم در جهان اسلام بتوانند نمایشی از وحدت اسلامی ما به دنیا نشان دهند.

حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: ائمه جماعات با حضور در این مراسم اعلام می‌کنند برای مبارزه خستگی ناپذیر در مساجد و محراب ها آماده هستند تابا اتحاد اسلامی در برابر طراحی های توطئه آمیز دشمنان جهت نفوذ در عالم اسلام بایستیم و از همه کانون های مقاومت اسلامی به ویژه فلسطین ، لبنان، سوریه ،‌بحرین، یمن و عراق با جان و دل حمایت کنیم.

وی در ادامه به روح شهدای هسته‌ای کشور درود فرستاد و گفت:‌تلاش های مجاهدانه تلاشگرانه عرصه دیپلماسی کشور با محوریت رئیس جمهور و وزیر مجاهد امور خارجه در دفاع عالمانه از کرامت ملی و دستاوردهای هسته‌ای نظام و رفع تحریم ظالمانه را سپاس می گوییم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: مطمئن هستیم که با توکل بر خدا در جریان مذاکرات در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی ایستاده ایم و ائمه جماعت و اهالی مسجد با حفظ وحدت از مسئولین برای رسیدن به آرمان ها تا آخرین سنگر حمایت خواهند کرد و امیدواریم که برجام به فرجامی در راستای مصلحت بزرگ ملت ایران برسند.

حاج علی اکبری با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت:‌ امسال باید با تبادل فکری و عاطفی و مشورت ملت و دولت شاهد به بار نشستن تلاش ها و مقاومت های خود باشیم.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه دائمی حضور بهترین مردم ماست، خاطر نشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای همدلی دولت و ملت است و ما پیشنهاد حضور مستمر و فعال مسئولان نظام را برای ارائه گزارش ها در مساجد مطرح می کنیم.

وی در ادامه به اهمیت عمران و آبادانی مساجد اشاره کرد و گفت‌: عمران و آبادانی مادی و معنوی مساجد بهترین راه تقویت ساخت نظام اسلامی است که آبادانی جامعه دینی با آبادانی مساجد آن محقق می‌شود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه بهترین راه مقابله با تهاجم دشمنان علیه هویت ملی و دینی ما احیای مساجد است خاطر نشان کرد: در گذشته با معجزه مساجد آشنا شده ایم و لازم است بار دیگر به معجزه مساجد چشم بدوزیم و از خدای مساجد کمک بخواهیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه در نقشه راه برنامه توسعه کشور طی پنج برنامه گذشته آن طور که باید به جایگاه مساجد توجه نشده است ، اظهار کرد: امیدواریم در آستانه تدوین برنامه ششم با تدبیر دولت و رئیس جمهور سهم و حق مساجد در نقشه توسعه همه جانبه کشور دیده شود.

حاج علی اکبری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی گفت:‌آیت الله مهدوی کنی شخصی خالص، زلال و مهربان و جذاب بودند که معلم اخلاق و علم و سیاست بوده و همواره در مسجد دانشگاه حضور داشتند.

 

نظر شما