معاون اول رییس جمهوری:

جوانان در هر کشوری محرک اصلی توسعه هستند/ در حوزه مسایل داخلی نیاز داریم تا باب گفت‌وگو را باز کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۱:۴۹:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۲۰۵
جوانان در هر کشوری محرک اصلی توسعه هستند/ در حوزه مسایل داخلی نیاز داریم تا باب گفت‌وگو را باز کنیم
معاون اول رییس جمهوری در اولین گردهمایی جوان ایرانی، گفت و گوی جهانی گفت: در دو سال گذشته به دلیل مشکلاتی که وجود داشت اولویت های دولت مسایل هسته ای و سیاست خارجی بود؛ اما در حال حاضر موفق شدیم با شکستن تحریم های ظالمانه و پیروزی در توافق هسته ای فرصتی ایجاد کنیم تا به مسایل داخلی هم بپردازیم.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،جهانگیری با اشاره به برگزاری این همایش افزود: خوشحالم که بحث گفت و گوی جهانی مطرح شده است. تجربه موفق ما در عرصه بین المللی نشان داد که گفت و گو منطق و منش درستی برای حل مسایل است. به همین دلیل ما فکر می کنیم باید گفت و گو را به عنوان عاملی راهگشا در همه زمینه ها به کار ببریم. البته این را هم نباید از یاد برد که گفت و گو الزاماتی دارد و دو طرف باید درک درستی از بحث داشته باشند. ما فکر می کنیم در این مدت ملت بزرگ ایران در عرصه بین المللی نشان داد با رهبری شجاع و مدبر و رییس جمهوری باتدبیر و گروه مذاکره کننده ای دانا توانسته است در مذاکرات پیروز شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ما فکر می کنیم مسایل پیچیده در سطح جهان را می توان با گفت و گو حل کرد. حل مسئله سوریه، عراق، یمن و تمام مسایلی که در خاورمیانه وجود دارد را می توانیم با گفت و گو سر میز مذاکره حل کنیم. در حوزه مسایل داخلی هم نیاز داریم تا باب گفت و گو را ایجاد کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه معقوله جوانان در دولت یازدهم اهمیت زیادی دارد، گفت: امروز یکی از ضروری ترین گفت و گوها گفت و گوی جوانان با مسوولان است. بدون تردید جوانان در هر کشوری محرک اصلی توسعه هستند و اگر جدی گرفته نشوند هیچ اتفاق مهمی در کشور نمی افتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران امروز جوانان زیادی دارد و دولت یازدهم خودش را وامدار آنان می داند. نباید پشت درهای بسته برای جوانان تصمیم گیری کرد. در خرداد 92 جوانان بودند که برگ دیگری از تاریخ ایران رقم زدند. ما متعهد هستیم امیدی که در سال 92 به وجود آمد پاس بداریم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه بیست و سه میلیون جمعیت کشور بین 15 تا 29 سال دارند، افزود: این آمار بیانگر آن است که نیروی اجتماعی خوبی در کشور حضور دارند به شرط آنکه از آن ها استفاده شود. البته حوزه جوانان در سال های اخیر با چالش های زیادی روبرو بوده است. همچنین مطالبات انباشته شده ای در بخش جوانان وجود دارد که باید حل شود. برای این منظور دولت، سازمان های خصوصی و جوانان باید در کنار هم کار کنند.

وی با اشاره به تمایل کشورهای اروپایی برای کار با دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید برای کار با هیچ دولت قانونی محدودیتی ندارد و ما از هر کشور، دولت و شرکتی که بخواهد در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران با ما همکاری کند استقبال می کنیم.

جهانگیری در پایان به جوانان شرکت کننده در این همایش اطمینان داد که دولت یازدهم به عهد خود با جوانان پایبند است.

نظر شما