وزارت بهداشت تصویب بودجه برای تعرفه گذاری پرستاری را به مجلس بسپارد

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۹:۲۸:۳۵
کد خبر: ۳۱۰۴۳۸
وزارت بهداشت تصویب بودجه برای تعرفه گذاری پرستاری را به مجلس بسپارد
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: انتظار می رود با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال، وزارت بهداشت از هم اکنون به فکر پیش بینی بودجه ای برای اجرای تعرفه های خدمات پرستاری جهت اعلام به دولت و تصویب در مجلس باشد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، شمس الدین شمس درباره نحوه تأمین بودجه و اعتبار مورد نیاز جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: البته بنده دقیقا نمی دانم که برای اجرای تعرفه های خدمات پرستاری به چه میزان اعتبار نیاز است ولی معتقدم این بودجه از منابع مختلف قابل تأمین است.

وی افزود: ما در حال حاضر کارانه‌ای را به پرستاران با عناوین مختلف پرداخت می‌کنیم که همین بودجه می تواند یکی از محل‌های تأمین بودجه برای اجرای قانون تعرفه گذاری باشد. به عبارتی بخشی از بودجه مورد نیاز از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها قابل تأمین است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: همچنین باید مد نظر داشت که بخشی از خدمات پرستاری با سایر گروه ها مشترک است و بودجه آن نیز پیشتر، متناسب با گروه ارائه دهنده آن خدمات لحاظ شده است و بی شک وقتی این خدمات با نرخ تعرفه های پرستاری داده شود، می تواند بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر بوده و هم به نفع بیمه ها و هم به نفع مردم باشد.

وی یادآور شد: قطعاً انتظار بعدی جامعه پرستاری برای تأمین اعتبار مورد نیاز در این بخش این است که در تحول سلامت بخشی از بودجه نیز به تدریج به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تخصیص یابد. البته توقع ما این نیست که به یک باره این اقدام صورت گیرد ولی می توان به مرور زمان در این باره اقدام کرد.

شمس ادامه داد: بحث بعدی هم این است که در لایحه بودجه، اعتباری نیز برای این منظور لحاظ شود و به مجلس پیشنهاد شود. یکی از گله مندی ها ما نیز در طول سالهای گذشته همین امر بوده است زیرا همواره در دولت های مختلف بحث این بوده است که بودجه ای برای تعرفه های خدمات پرستاری پیش بینی نشده است اما سوال ما این است که بودجه را چه کسی پیش بینی می کند و ارائه می دهد.

وی افزود: مگر غیر از این است که باید بودجه توسط وزارت خانه مربوطه پیش بینی و مطرح شود و به دولت اعلام شود و از طریق دولت جهت تصویب تقدیم مجلس شود و اگر تصویب نشد، اعلام شود که بودجه پیشنهادی تصویب نشد اما در طول سالهای گذشته ما ندیده ایم که وزارت بهداشت به عنوان مثال فلان مقدار بودجه را برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری پیش بینی کرده باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: انتظار می رود امسال در بودجه پیشنهادی وزارت بهداشت، ردیفی هم تحت عنوان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری آورده شود و به مجلس اعلام شود که برای قانونی که مصوب خود مجلس است، فلان مقدار بودجه نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه به نیمه دوم سال نزدیک می شویم، انتظار داریم که وزارت بهداشت از هم اکنون به فکر پیش بینی بودجه مذکور نیز باشد و تصویب آن را به عهده مجلس بگذارد. قطعاً سازمان نظام پرستاری نیز پیگیری خواهد کرد و تا جای ممکن رایزنی خواهد کرد تا بودجه ای را هم از دولت محترم که سلامت را جزو اولویت های خود قرار داده و هم از مجلس برای این منظور بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز