در آستانه ولادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)؛

جشن روز ملی دختران در منطقه۲۲ تهران

۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۱۳:۲۴:۴۴
کد خبر: ۳۱۱۲۴۴
جشن روز ملی دختران در  منطقه۲۲ تهران
همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع) جشن روز ملی دختران با حضور دختران نخبه شهر تهران در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) با تلاش اداره بانوان و شهریاران جوان منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، این مراسم که با هدف بزرگداشت و توجه به کرامات انسانی و ارزش های دختران در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد، برنامه های مختلف فرهنگی، آیینی و مذهبی با حضور دختران نخبه و برگزیده شهر تهران برگزار شد.

ابوالقاسم مولایی شهرداری منطقه 22 در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک به مناسبت تولد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت رضا (ع) مددجستن و توسل به اهل بیت را منشا خیر و برکت برای بشریت و سرآغاز بندگی و پیشرفت دنیوی و اخروی انسانها عنوان کرد و گفت: توسل به اولیای الهی و امامان معصوم(ع) که نماد واقعی انسان های کامل و وارسته هستند و الگو گرفتن جامعه اسلامی از شخصیت والای معصومین(ع) یکی از امور مسلمی است که در آیات قرآن و احادیث به آن اشاره شده است.

وی با بیان این‌که تمامی نعمات الهی در سایه عمل به قرآن و توسل به اهل بیت برای انسان محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: بی شک امنیت و سلامتی مهم‌ترین نعمات الهی در روی زمین هستند که عمل به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) زمینه ساز دستیابی به این دو نعمت و تقرب به خداوند در سایه توسل و مددخواهی به اولیایش آسان‌تر و منطقی تر به نظر می رسد تا توسل به خلق خدا.

شهردار منطقه22 در ادامه با اشاره به بحث عفاف و حجاب خاطر نشان کرد: حجاب در اسلام با تحقق امنیت اجتماعی در جامعه در هم تنیده شده است و بخشی از امینت اجتماعی موجود حال حاضر جامعه ما به واسطه وجود حجاب است و این در شرایطی است که در بسیاری از کشورهایی که ادعای تمدن و حمایت از حقوق بانوان را دارند از زن به عنوان ابزار و کالا استفاده می‌کنند و تلاش می کنند تا با تهاجم فرهنگی و استفاده از ابزارهای مختلف رسانه ای مردم ما را از ارزشهای نظام و انقلاب دور سازند و در این برهه از زمان دختران و زنان مسلمان باید حضرت معصومه (س) را سرمشق و الگوی زندگی خویش قرار دهند.

مولایی اضافه کرد:  اسلام در آیات و روایات همواره تاکید بر اصل پوشش اسلامی که زینت زنان ماست اشاره و تاکید کرده است و آنچه جامعه اسلامی ما را از سایر جوامع متمایز می‌کند، حجاب است که کرامت انسانی را در سایه زینت بخشیدن به زن داده است. به همین منظور درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و تبیین جایگاه معنوی آن حضرت، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و راهکارهایی برای پیاده کردن شخصیت این بانوی والامقام در جامعه لازم و ضروری به نظر می رسد، تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگو برداری از کریمه اهل بیت(ع)، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.

وی نامگذاری روز ملی دختران و جریان سازی و تثبیت برنامه ریزی در سطح مراکز فرهنگی را حرکتی مهم برای آگاهی از شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این اختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگو سازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم دانست.

شهردار منطقه22 در پایان سخنان خود اظهار کرد: قطعا نامگذاری روز ملی دختران، جریان سازی مذهبی و برنامه ریزی در سطح مراکز فرهنگی در زاد روز آن حضرت، حرکتی مهم و ضروری برای گوشزدکردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این اختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگو سازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای دختران فعال شهریاران برگزار شد.

جشن های روز ملی دختران از تاریخ25 مرداد تا 5 شهریور ماه همزمان با دهه کرامت در مناطق مختلف تهران برگزار شد.

نظر شما