رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

احداث ۱۴۵هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۰۹:۰۳:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۴۶۸
احداث ۱۴۵هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عصر روز گذشته در مراسم کلنگ زنی هتل هما گفت: درحال حاظر با تلاشی که توسط همکاران ما صورت گرفته است در دو سال گذشته زمینه احداث 4هتل 5ستاره و 5هتل 4ستاره با هتلی که امروز احداث آن آغاز می شود فراهم می شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی همدان؛ سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ما در حال حاظر در کشور 1100هتل و 500هتل آپارتمان داریم گفت: متاسفانه از این 1100هتل موجود اما تنها 130تای ان ها هتل های 4و5ستاره است و افزود گردشگر خارجی متقاضی هتل های 4و 5ستاره هستند و به هر حال سیاست دولت ما این است که جذب بیشتری از گردشگران خارجی داشته باشیم همچنین تعدادی عملیات اجرایی در حال حاضرآغاز شده و تعداد دیگری ظرف 1الی 2ماه آینده آغاز به کار می کند .

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در سال  93 ما در ایران میزبان 5میلیون گردشگر خارجی بوده ایم که 50درصد آن ها گردشگران مذهبی زیارتی بودند که مقصد شان حرم علی بن موسی الرضا در مشهد و فاطمه ی معصومه در قم بوده است و 50درصد دیگر با هدف گردشگری فرهنگی تاریخی یا طبیعی یا استفاده ی از واحد های درمانی ما در قالب توریست سلامت به ایران آمده اند. 

سلطانی فر گفت:ما در صدد افق چشم انداز 1404 موظفیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در 10سال آینده میزبان 20میلیون گردشگر خارجی با درآمد 25 الی 30میلیارد دلار در آمد باشیم. 

وی در ادامه افزود: که در حال حاظر آمار ما 5میلیون است و ما یک مسیر بسیار سخت را داریم که از 5میلیون به 20میلیون گردشگر برسد.. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه گفت: در طی برنامه ریزی ها سیاست هایی که ما سالانه باید اجرا کنیم هر سال باید این رقم را بالا برده و بتوانیم در ده سال آینده به افق 1404برسیم. 

سلطانی فر گفت: یکی از مهمترین اهداف و کارهای ما افزایش تعداد هتل های 4و 5ستاره از 130 هتل فعلی به 400هتل است که به این معنا می باشد ما ظرف 10سال آینده باید 270هتل 4و5 ستاره بسازیم در واقع سالیانه باید 25هتل احداث شود. 

وی با بیان این که امروز با مقدماتی که فراهم شده و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، مقدمات عملیات اجرایی حدود 145هتل 4 و 5 ستاره را در نقاط مختلف کشور آماده کرده ایم گفت: برای اجرای این فرایند نیازمند کمک و تسهیلات حدود 11هزار میلیارد تومان می باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز