رئیس سازمان غذا و دارو:

تعداد داروخانه‌ها و داروسازان طی ۱۰ سال آینده افزایش می‌یابد

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۱۵۶۶
تعداد داروخانه‌ها و داروسازان طی ۱۰ سال آینده افزایش می‌یابد
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در دولت به دغدغه‌ داروسازان توجه می‌کنیم، گفت: تعداد داروخانه‌ها و داروسازان طی ۱۰ سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، رسول دیناروند در چهاردهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: بالاترین سهم صنعت داخل مربوط به بخشی از متولیان آن داروسازان هستند. در حوزه صنعت داروسازی، داروسازان به وظایف خود به خوبی توجه داشته و در جهت خودکفایی پیش رفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سهم تولید دارو سال گذشته نسبت به قبل افزایش یافته است، گفت: 75 درصد بازار دارویی ایران از نظر حجمی و ریالی مربوط به داروسازی است و در حوزه علم و فناوری سهم داروسازان ضریب آن بیش از دو برابر نسبت به تعدادشان است.

دیناروند بیان کرد: شرایط نویدبخشی را در حوزه دارو و داروسازی داریم و در حال حاضر تقریبا یک سوم جمعیت داروسازان در حوزه خارجی خدمات دارویی صنعت اقدامات نظارتی، فعالیت علمی و فناوری و...) و دوسوم در حوزه ارائه خدمات همچون داروخانه‌ها مشغول کارند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه به ازای هر صد هزار نفر 22.5 داروساز وجود دارد افزود: 8 سال پیش 16 داروساز به ازای هر صد هزار نفر داشتیم که نسبت به شاخص‌های منطقه و بین‌الملل به لحاظ تعداد داروساز و داروخانه برای هر 100 هزار نفر جمعیت با میانگین‌ها فاصله داریم.

دیناروند با بیان اینکه در هدفگذاری 404 شاخص داروساز به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت به 32 نفر می‌رسد و تعداد داروخانه‌ها نیز 18 داروخانه به ازای همین تعداد جمعیت افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تعداد داروسازان در بخش خدمات در 10 سال آینده سهم آنها از دوسوم به 55 درصد خواهد رسید و این مسئله یعنی باید فرصت‌های شغلی بیشتری برای داروسازان فراهم سازیم.

دیناروند با بیان اینکه اگر 10 سال پیش 80 درصد داروسازان در ارائه خدمت مشغول بودند، در حال حاضر این رقم به 67 درصد رسیده است، اظهار داشت: برای 10 سال آینده برآورد ما 55 درصد است و این مسئله امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با تأکید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان،توسعه آنها درحوزه داروسازان بوده است.

به گفته وی، برخی از داروسازان نسبت به آینده شغلی خود اظهار نگرانی می‌کنند ولی بنده اطمینان دارم رشته داروسازی و داروسازان منتظر نمی‌مانند تا دیگران برای آنها شغل ایجاد کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: نگاه امیدوارانه به حوزه داروسازی دارم و سعی می‌کنم در دولت به دغدغه داروسازان توجه کنیم. این مسیر هموار است و با نگاه مثبت باید به آینده توجه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز