در نشست معاون آموزشی و پژوهشی سازمان انتقال خون و رییس انجمن متخصصان زنان و زایمان عنوان شد:

مهمترین علت مرگ و میر مادران باردار، خونریزی بارداری است

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۲:۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۱۵۷۹
مهمترین علت مرگ و میر مادران باردار، خونریزی بارداری است
در نشست معاون آموزشی و پژوهشی سازمان انتقال خون و رییس انجمن متخصصان زنان و زایمان، آموزش متخصصان این رشته تخصصی در خصوص انتقال خون و مسائل مربوط به آن موردتوجه قرار گرفت.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی سازمان انتقال خون، دکتر موسوی رییس انجمن زنان و زایمان در این نشست با اشاره به آمار موجود مرگ مادران باردار در کشور حین زایمان، مهمترین علت مرگ و میر را خونریزی بارداری دانست.

 وی ادامه داد: مداخلاتی که  جهت کاهش مرگ و میر به علت خونریزی می توان انجام داد آموزش دستیاران، ماماها و متخصصان زنان در زمینه پیشگیری، کنترل خونریزی، استفاده مناسب از خون و فراورده ها و تدوین پروتکل های درمانی است.

در این دیدار دکتر مقصودلو با توجه به اهمیت و لزوم آموزش انتقال خون برای متخصصین زنان و مامایی امکانات و توانمندی های موسسه را در این زمینه تشریح کرد و  برای همکاری با انجمن یاد شده اعلام آمادگی کرد.

 دعوت به همکاری علمی- آموزشی در زمینه انتقال خون بیمارستانی و مشارکت در سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون از دیگر محورهای مورد گفتگو در این نشست بود .

در ادامه برنامه پانل انتقال خون در بیماری های زنان در کنگره بین المللی طب انتقال خون بررسی شد و دکتر سنجری نایب رئیس انجمن در خصوص تدوین محتوای آموزشی انتقال خون ویژه متخصصین زنان و مامایی مباحثی را مطرح کرد.

در پی این دیدار برنامه کاری بر اساس موضوعات مورد توافق میان موسسه و انجمن علمی و متخصصین زنان و مامایی تنظیم می شود.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز