۱۲۰ شرکت از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شدند

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۰:۳۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۳۰۰
۱۲۰ شرکت از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شدند
بر اساس ارزیابی‌های مجدد، 120 شرکت معیارهای استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از دست داده‌اند و لذا از این فهرست حذف شده‌اند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر صاحبکار گفت: بر اساس آئین‌نامه مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، تائیدیه استفاده شرکت‌ها از مزایای قانونی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید هر یک سال و یا هر دو سال مورد ارزیابی مجدّد قرار گیرد.

 صاحبکار افزود: شرکت‌هایی که در سال 1392 یا 1393 مورد تائید کارگروه قرار گرفته بودند، در سال 1394 مورد ارزیابی مجدّد قرار گرفتند که برخی از آنها معیارهای مربوط را کسب نکردند و از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شدند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌هایی که مورد تائید کارگروه قرار می‌گیرند، تصور می‌کنند که این تائیدیه مادام‌العمر است و بعضاً در سربرگ‌ها و یا حتی مهر شرکت خود، عبارت دانش‌بنیان را درج می‌کنند ولی برای حفظ و ارتقای معیارهای مندرج در آئین‌نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند. امّا بر اساس مصوبه کارگروه، اگر در ارزیابی مجدّد، معیارهای لازم احراز نشود، بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان حذف خواهند شد و استفاده آنها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، سربازی افراد شرکت‌ها و ... امکان‌پذیر نخواهد بود.

صاحبکار گفت: بر اساس مصوبات کارگروه، حفظ و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است و کارگروه به هیچ عنوان صرفاً به دنبال افزایش کمّی شرکت‌‎های مشمول استفاده از مزایای قانون نیست.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره دوم ارزیابی باید ارتقاء کند، به عنوان مثال برای شرکت‌هایی که در (3) سال اوّل تاسیس‌شان هستند، معیار داشتن اظهارنامه مالیاتی بررسی نمی‌شود و این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های نوپا می‌توانند تائید شوند؛ امّا در زمان ارزیابی دوره دوّم، حتماً باید دفاتر مالی و اظهارنامه مالیاتی ولو با ذکر فروش صفر داشته باشند و در غیر این صورت تائید نمی‌شوند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به اجرای حمایت‌های قانونی گفت: خوشبختانه کل بدنه دولت و مجلس شورای اسلامی به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان اطمینان کرده و توجه ویژه‌ای نشان دادند و یک فرصت تاریخی ایجاد شده است، لذا نباید با تنزل کیفیت شرکت‌ها، این اطمینان و فرصت تاریخی خدشه‌دار شود.

صاحبکار گفت: فهرست اسامی شرکتهای مشمول استفاده از مزایای قانون بر روی صفحه اول سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد و شرکتها برای اطلاع از وضعیت خود می توانند به این فهرست مراجعه نمایند.

صاحبکار در خاتمه گفت: به شرکت‌ها اکیدا توصیه می‌شود آخرین آئین‌نامه و مصوبات کارگروه و معیارهای شرکت‌های دانش‌بنیان مندرج در سامانه www.Daneshbonyan.ir را مطالعه کنند تا بدلیل عدم اطلاع، حقی از آنها ضایع نشود و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مرکز مشاوره، با شماره 83533030 تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز