مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت همسو است

۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ۱۵:۴۹:۰۹
کد خبر: ۳۱۲۷۵۸
تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت همسو است
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت هم‌سو است.

به گزارش گروه جوان وجامعه خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در مراسم افتتاح پروژه استانداردسازی و توسعه بخش کودکان بیمارستان 17 شهریور مشهد با اشاره به تعداد پروژه‌هایی که در حوزه درمان مستقیم انجام شده‌اند، اظهار داشت: مجموع اعتبار حوزه درمان مستقیم این سازمان حدود 11 هزار و 200 میلیارد تومان در سال گذشته بوده که در سال جاری به 16 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این نشان‌دهنده اهمیت دادن هیات مدیره این سازمان و هم‌سویی با طرح تحول سلامت است.

وی افزود: طی سال گذشته و پنج ماه ابتدای سال جاری، سازمان تامین اجتماعی پروژه‌های مختلفی از قبیل افتتاح، نوسازی و ‌توسعه اجرایی داشته است که از نظر ریالی و متراژ معادل عملکرد 8 تا 10 سال گذشته این سازمان است.

وی تصریح کرد: 15 افتتاح، 33 ارتقا سطح ، 6 کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 35 پروژه تا سه سال آینده از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی است.

دکتر درخشان در خصوص کلیات بخش درمان، ادامه داد: در حوزه درمان مستقیم محور فعالیت‌ها بر سه موضوع قرار داده‌ شده ‌است که شامل اصلاح و ارتقای فرآیندهای جاری درمان، احیای فرآیندهای تعطیل شده و اجرای فرآیندهای جدید می‌شود.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اصلاح و ارتقای فرآیندهای جاری درمان اولین گام در برنامه‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی است، افزود: در این راستا  می‌توان به تحول گسترده‌ای که در خصوص اعتباربخشی به سازمان انجام شده است اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برنامه اعتباربخشی سازمان به طور کامل و جامع برنامه‌ریزی شده که وزارت بهداشت و درمان خواستار به اشتراک گذاشتن تجربیات سازمان با دیگر واحدها شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه گسترده به حوزه درمان مستقیم باید اقداماتی انجام شود که فرآیندهای جدید در راستای خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان ارائه شوند، تصریح کرد: فعالیت نظام ارجاع داخلی، اصلاح سیستم مدیریت بیمارستانی، ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌‌ها و سلامت سالمندان از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه تغییر نگاه مسئولان در سازمان تامین اجتماعی مهم‌ترین گام در راستای خدمت به بیمه‌شدگان است، افزود: تمام فعالیت‌ها به منظور تامین خواسته‌های به حق بیمه‌شدگان است و سعی می‌کنیم به هدف نهایی که خدمتگزاری به آن‌ها است، نزدیک شویم.

نظر شما