رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده:

افزایش کیفیت تحصیل در مدارس غیر دولتی

۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۰۸:۵۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۸۷۵
افزایش کیفیت تحصیل در مدارس غیر دولتی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفی سازی فعالیت های مدارس غیردولتی، توانمند سازی و بررسی فرآیند آموزشی و پرورشی در کلیه مدارس غیرانتفاعی در اولویت است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش، مرضیه گُرد با حضور در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار قزوین در استانداری برگزار شد، بر جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای آموزشی تاکید کرد، اظهارکرد: تعلیم و تربیت موضوع مهم و گسترده ای است که دولت به تنهایی قادر نیست آن را در کشور انجام دهد و مشارکت مردم در این حوزه ضروری است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی  توسعه مشارکت های مردمی و خانواده افزود: با کمک مجلس تلاش می شود؛ تسهیلات و حمایت‌های خاصی از مشارکت کنندگان این بخش ایجاد شود تا علاقمندان این حوزه بتوانند در آموزش دانش آموزان سهیم شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار مرکز آموزشی و ۱۰ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور داریم که فعالیت آنها کمک موثری به تعلیم و تربیت دانش موزان کرده است.

گُرد تصریح کرد: با توجه به نظر نمایندگان مجلس و مصوبه صادر شده سبک کار ما امسال متوقف می شود زیرا در سال گذشته خرید خدمات آموزشی به صورت مشارکت را داشتیم و امسال با توجه به این که این مصوبه مجلس محدودیت ایجاد کرده فقط می توانیم خرید خدمات آموزشی دانش آموزان لازم التعلیم را داشته باشیم و امیدواریم از ظرفیت مدارس غیر دولتی و توان مالی و تجهیزاتی و نیروی انسانی آنها بیشتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده بیان کرد: همه کلاسها باید دارای معلم باشد و همه دانش آموزان به مدرسه بروند و این کار با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود.

گُرد یادآورشد: با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی موافقت شده تا اگر فضاها و زمینهایی با کاربری آموزشی در استانی موجود باشد و آموزش و پرورش توان ساخت آن را نداشته باشد به موسسان غیر  دولتی واگذار شود تا آنها وارد ساخت و ساز شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی  توسعه مشارکت های مردمی و خانواده اضافه کرد: برای حمایت از این افراد مقرر شده با محاسبه ۲۵ درصد قیمت کارشناسی که نقدی پرداخت می کنند مابقی ۷۰ درصد ارزش زمین و فضا در دوره ۱۰ ساله دریافت شود که میتواند ابزار حمایتی و تشویقی خوبی برای مشارکت کنندگان بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت و توانمند سازی معلمان و بررسی فرآیند آموزشی و پرورشی در کلیه مدارس غیر انتفاعی از اولویت ای امسال است و در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز