وزیر آموزش و پرورش در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور:

توسعه زیر ساخت‌های فناوری نوین در نظام اداری، تحقق دولت الکترونیک را تسریع می کند

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۴۳۴
توسعه زیر ساخت‌های فناوری نوین در نظام اداری، تحقق دولت الکترونیک را تسریع می کند
وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه زیر ساخت های فناوری نوین درنظام اداری ، تحقق دولت الکترونیک را تسریع می کند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه های نظام داری کشور که در سالن حجاب برگزارشد، اظهارکرد: دبیر خانه ها رکن اصلی بروکراسی و حاکمیت اداری سازمان ها و نهادهای مختلف را بر عهده دارند که مسئولیت ثبت و نگهداری سوابق اداری را بر عهده دارندو از این رو نقش کلیدی در سیستم اداری ایفا می کنند.

وی با اشاره به ورود فناوری اطلاعات به نظام اداری کشور تاکید کرد : فناوری اطلاعات باعث شده است سیستم اداری از حالت سنتی و کاغذی به حالت مدرن و شبکه ای تبدیل شود و چنانچه توسعه زیر ساخت های آن توسعه خوبی پیدا کند می تواند تحقق دولت الکترونیک را تسریع کند.

عضو کابیته دولت تدبیر و امید با بیان این که آموزش و پرورش در تمام کشور 105 هزار مدرسه دارد، تصریح کرد: 110 مدرسه تک دانش آموز و قریب به 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز گام مهم و موثر آموزش و پرورش دولت یازدهم در راستای گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور است.

وی با اشاره به وجود بیش از 750 منطقه آموزشی در کشور ادامه داد: اگر در نظر بگیرید هر کدام از مدارس کشور در هفته یک مکاتبه با مناطق آموزشی و ادارات کل داشته باشند حجم مبادلات اداری بسیار بالا خواهد بود که می تواند با تحقق دولت الکترونیک از بروکراسی های زائد جلوگیری کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وجود اتوماسیون اداری سبب شده است بخش زیادی از مکاتبات از حالت سنتی خارج شود و با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی در آموزش و پرورش و افزایش اختیارات مدرسه ، منطقه و اداره کل باز هم می توانیم حجم مکاتبات درون آموزش و پروروش را به حداقل برسانیم و بار اضافی دبیرخانه ها را کاهش دهیم.

فانی بحث « فاوا » در آموزش و پرورش را متفاوت از سایر دستگاها  عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش علاوه بر استفاده از این فناوری در سیستم اداری خود باید دانش آموزان را برای زیستن در دولت الکترونیک و استفاده از فناوری نوین در دنیای آینده آماده کند و این تکلیف مضاعفی است که بر دوش آموزش و پرورش است.

وی آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین و پاسخگوترین نهاد دولتی معرفی کرد و افزود: حساسیت در این دستگاه قدری بالاست که مقام معظم رهبری فرمود " آموزش و پرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد."  که امید است این نشست بتواند دستاوردهای خوب و هماهنگی های مفیدی را برای اتصال دبیرخانه دستگاه های مختلف به هم فراهم کند تا سرعت ، دقت و سلامت در امور بتواند موجب رضایت مندی مردم و کاهش زمان آنها در مراجعات به دستگاه ها و پیگیری امور دولتی آنها شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش ، ملایجردی، مدیرکل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری و مهری مدیر عامل شرکت پست از برگزیدگان دبیرخانه های کشور تقدیر و از اتصال شبکه اداری به دفاتر پست رونمایی کردند.

نظر شما