رئیس دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران:

ارتباط مستقیم بین بیماریهای قلبی و مشکلات دندانپزشکی

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۳۱۳۴۷۲
ارتباط مستقیم بین بیماریهای قلبی و مشکلات دندانپزشکی
رئیس دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در افتتاحیه این کنگره با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین بیماریهای قلبی و مشکلات دندانپزشکی وجود دارد ، اظهار داشت: به همین دلیل گرفتن تاریخچه سلامت اهمیت بسیاری دارد که می تواند از سری اورژانس ها پیشگیری کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران دکتر فینا ناوی با تاکید بر اینکه در یک بیماری قلبی تا زمانی که کلیه بیماریها کنترل نشود اجازه کار نداریم ، افزود: در صورتی که بیماری فرد دیابتی کنترل شود هیچ فرقی با افراد عادی و سالم ندارد ولی در عدم کنترل بیماری میتواند عوارضی مانند عفونت ایجاد کند.

ناوی در رابطه با انتخاب مسواک نرم تصریح کرد : به طور کلی مسواک باید بر اساس بهداشت دهان و دندان و توجه به میزان سلامتی دندان انتخاب شود به طوری که افراد دارای پوسیدگی بیشتر باید مسواک هایی با برس های زبرتر استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود آموزش و عوامل موضعی مهمترین عامل عدم رعایت بهداشت و به وجود آمدن جرم است ، گفت : از عوامل سیستمیک می توان به بیماریهای مختلف موثر در لثه مانند افراد مبتلا به دیابت نام برد که نقش مهمی در ایجاد بیمارهای پریودنتال دارند.

وی اظهار داشت: دستور العمل ثابت و یکسانی برای مشکلات دهان و دندان همه افراد وجود ندارد و ممکن است تجویز پزشک برای فردی مهاینه سالیانه دهان و دندان بوده و برای فرد دیگر هر شش ماه معاینه تجویز شود ولی متاسفانه بیماران تصور می کنند که برای دندان مراجعه سالانه کفایت می کند

رئیس دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت : این کنگره با شعار نقش اخلاق و اقتصاد در دندانپزشکی و با هدف آموزش ، پیشگیری و ماندگاری درمان تا 13  شهریور در سالن همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

وی همچنین اظهار داشت : 52 پانل در این کنگره برگزار می شود که 5 پانل به تحقیقات و نوآوری اختصاص داده شده است .

ناوری در پایان گفت: در روزهای 10 تا 12 شهریور از ساعت 16 تا 18 جراحی زنده در سالن اصلی برگزار می شود.

نظر شما