معاون آموزشی وزیر علوم :

راه اعتلای آموزش عالی استفاده از خرد جمعی است

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۲:۵۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۸۶۳
راه اعتلای آموزش عالی استفاده از خرد جمعی است
معاون آموزشی وزیر علوم در چهل و هشتمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاهها در دانشگاه غیر دولتی شمال گفت : راه اعتلای آموزش عالی استفاده از خرد جمعی و عقلانیت در مدیریت و تصمیم گیری است و برگزاری این همایش نیز در این راستا صورت می گیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در جمع معاونان آموزشی اظهار داشت : اعتقاد داریم که دانشگاهها به خوبی می توانند با استقلالی که دارند امور را پیش ببرند و نیازی به تمرکز  و ابلاغ از بالا به پایین در بسیاری از امور آموزشی و پژوهشی نیستند که در همین راستا وزارت علوم در زمینه بازنگری رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی دکترا را به دانشگاه ها تفویض کرد.

وی  با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در حذف پیشوند غیرانتفاعی  از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی گفت : بیش از85 درصد دانشجویان با پرداخت شهریه تحصیل می کنند لذا تقویت بخش خصوصی آموزش عالی اهمیت بالایی دارد.

دکتر شریعتی نیاسر با تاکید بر ضرورت افزایش نقش نظارتی و کاهش نقش اجرایی وزارت علوم گفت : در پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی در سال 1395وزارت علوم از طریق سازمان سنجش آموزش کشور فقط یک آزمون عمومی برای غربالگری برگزار می کند و پذیرش نهایی و تخصصی به دانشگاهها واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه  ساماندهی مراکز نوپای آموزش عالی به دانشگاههای مادر تفویض شده است گفت : 50 درصد مراکز آموزش عالی دولتی  از حداقل استاندارد برخوردار هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت : پس از ارزیابی های صورت گرفته ؛سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به شکل آزمایشی انجام و ابلاغ شد و سطح بندی دانشگاه های دولتی نیز از اواخر شهریور آغاز می شود.

وی تاکید کرد :براساس آمار بیش از 93 درصد پرونده های جذب اعضای هیئت علمی که از سوی هیئت های اجرایی دانشگاهها به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم ارسال شده است مورد تایید نهایی قرار گرفته اند لذا در خواست دانشگاهها برای تغییر فرآیند جذب اعضای هیئت علمی و واگذاری آن به دانشگاهها در دست بررسی است.

دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت : بازنگری برنامه های درسی به دانشگاههای گروه یک واگذار شده است ولی همه دانشگاههایی که در یک رشته خاصی دارای قطب علمی بوده و مزیت دارند می توانند در فرآیند بازنگری مشارکت کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز