کشف ۹۰ درصدی جرائم سایبری در ۵ ماه نخست امسال

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۴:۳۱:۵۹
کد خبر: ۳۱۳۹۲۲
کشف ۹۰ درصدی جرائم سایبری در ۵ ماه نخست امسال
فرمانده ناجا از کشف 90 درصدی جرائم سایبری توسط پلیس فتا در پنج ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: با تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت و شدت کار این قرارگاه در پنج ماهه اول امسال، به صورت میانگین شاهد کاهش 10 درصدی جرائم این حوزه در سطح کشور هستیم.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سردار"حسین اشتری" در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران اولویت ها و برنامه های سال 94 پلیس را تشریح کرد.

وی ارتقاء امنیت اجتماعی، اخلاقی و برخورد با شبکه ها و باندهای مواد مخدر و جمع آوری معتادان را از برنامه ها و دغدغه های اجتماعی مردم اعلام کرد و گفت: البته باید زمینه ها و بستر های این امور مهیا شده و مکانی برای نگهداری معتادان ایجاد شود که نیروی انتظامی در این راستا آمادگی شناسایی و جمع آوری معتادان را دارد.

اشتری مبارزه با سرقت را یکی دیگر از اولویت های مهم ناجا در سال 94 عنوان کرد و گفت: با تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت و شدت کار این قرارگاه در پنج ماهه اول امسال، به صورت میانگین شاهد کاهش 10 درصدی جرائم این حوزه در سطح کشور هستیم.

وی استفاده از تکنولوژی و فناوری روز که دقت پلیس را افزایش می دهد از دیگر برنامه های نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: امیدواریم که نتیجه همه اقدامات نیروی انتظامی امنیت، انضباط و آرامش بیشتر مردم شریف باشد.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه کشفیات مواد مخدر در پنج ماه گذشته حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این افزایش نشانه همکاری مسئولان و تلاش همکاران و شناسایی و برخورد با باندهای قاچاق است.

اشتری در ادامه طرح مکنا را یکی از طرح های موفق نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: استان ها رتبه متفاوتی در این طرح کسب کرده‌اند که در مجموع رضایتمندی خوبی داشته ایم و این طرح با قوت و دقت بیشتر ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف اولیه پلیس حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از ارزش ها و برخورد با کسانی که هنجارشکنی و قانون شکنی می کنند، است، افزود: عفاف و حجاب یکی از این ارزش‌ها است و پلیس با قانون شکنان و هنجارشکنان این حوزه برخورد می کند.

فرمانده ناجا اقدامات پلیس فتا در سالهای اخیر را نیز تشریح کرد و گفت: با توجه با رشد شبکه های اجتماعی و شبکه های موبایلی لازم است فعالیت ها در این حوزه گسترش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز