معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

تلاش برای توسعه صنعت گردشگری یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم است

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۵:۵۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۴۴۱۶
تلاش برای توسعه صنعت گردشگری یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم است
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تلاش برای توسعه صنعت گردشگری از سوی تمام مسوولان یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته است.

به گزارش گروه خب خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث رهنگی زنجان؛ مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان افزود: زمانی که قرار است به فرموده رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش پنج برابری گردشگران عمل شود، باید به این موضوع به عنوان یک تکلیف نگاه کرد.

وی یادآورشد: این فرمان رهبر فرزانه انقلاب در برنامه ششم توسعه، به معنای آن است که معظم له برای حضور این تعداد گردشگر روادید صادر کرده اند و ما مکلف و موظف به پذیرایی و آماده سازی کشور برای حضور آنان هستیم.

رحمانی موحد اظهار کرد: گردشگری صنعتی است که در صورت توجه به آن می تواند به صورت مرتب و مداوم حرکت کند و توسعه پایدار را برای هر منطقه ای رقم بزند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مهمترین مشکل کنونی گردشگری ایران توجه کمرنگ به این حوزه در گذشته، عملکرد سلیقه ای و نبود حمایت های یکپارچه از آن است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته حمایت ها به سمت یکپارچه بودن صنعت گردشگری سوق یافته است.

رحمانی موحد ادامه داد: هم اکنون در هر گوشه و کناری از کشور تمام مسوولان در پی ارتقای صنعت گردشگری منطقه خود هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه از حرف تا عمل فاصله بسیار است، گفت: تا زمانی که این حرف ها و برنامه ریزی ها به مرحله عمل وارد شود فاصله بسیاری وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون صنعت گردشگری جهت خوبی یافته، حال و میزان رشد آن خوب است و در صورتی که این بخش قصد میانبر زدن برای جبران فاصله ها را داشته باشد، باید متولیان و مسوولان تلاش مضاعف، نگاه جهادی و نگرش های پر تلاش داشته باشند و همه هم در این جهت حرکت کنند.

رحمانی موحد گردشگری را یک فعالیت برون زا خواند و یادآورشد: از درون این فعالیت سه رویکرد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور محقق می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: کدام فعالیت در کشور وجود دارد که هم زمان بتواند به هر سه این حوزه ها بپردازد؟ اشتغال ایجاد کند، موجب نشاط و افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اجتماعی شود و پیام فرهنگی بدهد؟

وی تاکید کرد: با فعالیت صنعت گردشگری است که گردشگر خارجی تکریم و تشویق می شود و گردشگر پس از بازگشت ایران اسلامی را تعریف می کند، باعث پویاتر شدن اقتصادی محلی و وقوع توسعه پایدار می شود.

رحمانی موحد تصریح کرد: صنعت نفت بنا بود روزی توسعه را به همراه داشته باشد، اما آیا هم اکنون مسجد سلیمان و شهر های نفت خیز پیشرفت کرده اند؟ مردم این مناطق فقط بوی این ماده را حس می کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری این گونه نیست و ثمرات آن عاید تمام افراد منطقه می شود.

وی اظهار کرد: در هر حوزه و بخشی ممکن است افراد به درستی به وظایف خود عمل نکنند اما این موضوع نباید منجر به پاک کردن صورت مساله به جای رفع مشکلات موجود شود.

گفتنی است، رحمانی موحد برای بازدید از دهمین دوره جشنواره آش ایرانی و نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو که از 9 تا 13 شهریور در زنجان برگزار می شود به زنجان سفر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز