معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

المپیاد درون مدرسه ای، خزانه سیزده میلیون استعداد ورزشی را بارور می کند

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۲:۵۳:۵۲
کد خبر: ۳۱۴۷۱۴
المپیاد درون مدرسه ای، خزانه سیزده میلیون استعداد ورزشی را بارور می کند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه مبادی کم سوادی حرکتی با اجرای کامل المپیاد ورزش درون مدرسه ای کم می شود گفت: المپیاد درون مدرسه خزانه سیزده میلیون استعداد ورزشی را بارور می کند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در نشست شورای عالی تشکیلاتی المپیاد ورزش درون مدرسه ای که با حضور وزیر آموزش وپرورش، اعضای شورای عالی و رؤسای فدراسیون های ورزشی سراسر کشور در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های معاونت تربیت بدنی در دولت یازدهم، براساس مدرسه محوری، دانش آموز مداری و برنامه محوری است و اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای با مشارکت قریب به چهار میلیون دانش آموز در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی نهضت داوطلبی و ارتقای مدیریت آموزشگاهی را از اهداف طرح المپیادهای درون مدرسه ای برشمرد و تصریح کرد: پایه فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت ، محتوای درس ورزش مدارس و پس از آن اجرای ورزش صبحگاهی، المپیاد درون مدرسه ای ، حیاط پویا، مدرسه قهرمان ، کانون های درون مدرسه ای و مدارس تخصصی ورزش است و تلاش می کنیم با همکاری 33 هزار دبیر درس تربیت بدنی در مدارس و مشارکت اولیای دانش آموزان و مردم بتوانیم فعالیت های مکمل ورزش دانش آموزان تا حد ممکن ارتقا دهیم.

حمیدی ادامه داد: با اجرای طرح مدرسه قهرمانی باید شرایطی را فراهم کنیم تا تیم مدارس از منطقه به استان، از استان به کشور و به عنوان تیم قهرمان بتواند با پرچم جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی اعزام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش از مشارکت 42 و نیم درصدی میانگین کشوری دانش آموزی در اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه ای خبر داد و تصریح کرد: 68 و نیم درصد مدارس ، مجری طرح المپیاد

درون مدرسه ای بودند که قریب به یک میلیون و نهصد هزار نفر در قالب نهضت داوطلبی در این المپیاد مشارکت کردند یک میلیون وچهارصد هزار دانش آموز در اجرای مقدمات این المپیاد فعالیت کردند.

وی از جمع آوری کمک 290 میلیارد ریالی آموزش وپرورش و مردم در اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه ای خبر داد و افزود: طرح المپیاد درون مدرسه ای زبان مشترک دانش آموزان در مدارس روستایی ، عشایری، اقلیت و استثنایی در کشور شد که و در یک سال گذشته بیش از 270 هزار خبر در این خصوص در رسانه های مختلف منعکس شده است.

نظر شما