ساماندهی آموزش پزشکی و پرستاری در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۰:۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۴۹۹۸
باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت ساماندهی رشته‌های علوم پزشکی را یکی از زمینه های دستیابی به آموزش پاسخگو عنوان کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت ساماندهی رشته‌های علوم پزشکی را یکی از زمینه های دستیابی به آموزش پاسخگو عنوان کرد.

 باقر لاریجانی، معاون آموزش وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با معرفی بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور به عنوان یکی از بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی گفت: دانش آموختگان علوم پزشکی باید متناسب با نیازهای جامعه تربیت شوند.

 لاریجانی گفت: دانش آموختگان باید متناسب با  بار بیماری ها و عوامل خطر آن، وضعیت جمعیت و فناوری های علوم پزشکی تربیت شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت متناسب سازی طول دوره های آموزشی در پزشکی عمومی و در تخصص و فوق تخصص  در راستای ورود سریع‌تر دانشجویان پزشکی به عرصه‌های بالینی جامعه‌نگر را از زمینه های دستیابی به آموزش پاسخگو عنوان کرد و گفت این امر یکی از برنامه های معاونت آموزشی طی 6 ماهه دوم امسال است.

وی اظهار داشت: باتوجه به برنامه ریزی های بعمل آمده در نظر است دوره پزشکی عمومی با رویکرد تربیت متخصصی پزشکی خانواده تقلیل یابد. وی افزود: این طرح در دست کارشناسی است، مدل هایی نیز پیشنهاد شده که پس از نهایی شدن طی 6 ماهه دوم  امسال اجرایی خواهد شد.

 لاریجانی به چالش‌های آموزش پرستاری در کشور اشاره کرد و گفت: باید مدل یکپارچه ای برای آموزش پرستاری کشور تدوین گردد و با  مدلی روشن دانشکده های پرستاری را متناسب با نیازهای کشور گسترش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ساماندهی آموزش پرستاری و پزشکی را به عنوان رشته هایی که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند، لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه بیان و  ابراز امیدواری کرد: مدل آموزش پزشکی و پرستاری کشور به زودی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز