ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار پلیس/ تاکید بر استفاده از سیستم های هوشمند در مرزها

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۵:۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۲۲۳
ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار پلیس/ تاکید بر استفاده از سیستم های هوشمند در مرزها
جانشین فرمانده ناجا گفت: ساماندهی اتباع خارجی یکی از برنامه های مهم ناجا و فرماندهی انتظامی این استان است که به طور جد در دستور کار قرار دارد و با جدیت این موضوع پیگیری می شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سردار"مؤمنی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی شرق استان تهران در جمع خبرنگاران یکی از اولویت های نیروی انتظامی را تشکیل پلیس اقتصادی جهت اجر ایی، پیگیری و پیشگیری و کشف جرایم در حوزه اقتصادی و کسب کار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه درحوزه اقتصاد مولفه های دیگری هم نیازمند است، بیان داشت: فرصت های برابر، حمایت از تولید، قوانین روز آمد و باثبات و  شفافیت اطلاعاتی در کنار تجربیات کشورهای دیگر که مور مطالعه قرار گرفتو نیز با توجه به شرایط کشور تشکیل پلیس اقتصادی احساس شد تا در کنار شرایط ایجابی که فراهم می شود برخورد با تخلفات قانون شکنان در حوزه اقتصادی صورت گیرد که این دو بخش دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه راه اندازی ساختار، سازمان، ملزومات و امکانات پلیس اقتصادی  که مقدماتش در نیروی انتظامی فراهم شده است، گفت: بخش دیگری شامل قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه است که ان شاءالله در دست بررسی در دولت و مجلس شورای اسلامی می باشد.

سردار"مؤمنی"افزود: این امر اگرمحقق شود با آمادگی که در نیروی انتظامی ایجاد شده در حوزه ساختار و سازمان و امکانات ، شاهد تحولی در این حوزه خواهیم بود .

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: البته ما در همه بحث ها در تلاش هستیم ؛ خوشبختانه امروز از صفر مرزی تا عمق شهر ها امنیت مطلوبی برقرار است و امسال نسبت به سال گذشته تمام شاخص های امنیتی خوشبختانه میانیگن ده درصد ارتقاء پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم این روند را تا پایان سال ادامه دهیم.

مؤمنی ادامه  داد:در همه بخش ها در حوزه های سرقت های خرد و کلان، جرایم خشن، تصادفات، بهبود های شاخص های امنیتی را داشتیم؛ در حال حاضر با رویکرد پلیس اجتماعی، امنیت مردم محور و نیز تلاش های همه دستگاه ها، امنیت مطلوبی در کشور برقرار است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص چگونگی ساماندهی افاغنه در حوزه کسب و کار در سطح استان، گفت: ساماندهی اتباع خارجی یکی از برنامه های مهم ناجا و فرماندهی انتظامی این استان است که به طور جد در دستور کار قرار دارد و با جدیت این موضوع پیگیری می شود.

سردار مومنی ادامه داد: بحث اشتغال و فعالیت اتباع خارجی، بخشی از آن مربوط به دستگاه دیگری است، آن بخشی دیگر که مربوط به نیروی انتظامی است در اولویت ما در این استان قرار دارد حتما نسبت به ساماندهی حضور اتباع خارجی و فعالیت آنها بر اساس قانون اقدام می کنیم.

جانشین ناجا درباره بحث انسداد مرزهای شرقی، گفت: انسداد مرزهای شرقی از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و بخش های عمده ای از مرز، انسداد آن صورت پذیرفته است؛ انسداد در حوزه مرزهای شرقی صرفا فیزیکی نیست بلکه استفاده از سیستم های هوشمند در برنامه ما قرار دارد.

وی از کشف 240 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: از این میزان، حدود 77 درصد کشفیات در چهار استان، استان های مرزی و مرزهای شرقی کشور به دست آمد که نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است.

سردار"مؤمنی"درباره اجرای طرح مبارزه با بد حجابی که در شهر تهران آغاز شده، گفت: هیچ بی نظمی و هیچ جرمی مورد غفلت واقع نمی شود، همه طرح ها در کل کشور اجرا می شود اما در برخی از استان ها و شهر ها با توجه به موضوعات خاصی که دارند، در قالب طرح و به صورت برجسته تر اجرا می شود اما در هر صورت در کل کشور همه طرح های امنیتی اجرا خواهد شد.

نظر شما